تقویت شبکه تبلیغ جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی در دستور کار است
کد خبر: 3979460
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲

تقویت شبکه تبلیغ جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی در دستور کار است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در پیامی یکی از رسالت های این سازمان را تقویت شبکه تبلیغ جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی و بهره گیری از شبکه های اجتماعی عنوان کرد.

به گزارش ایکنا؛‌ مهر نوشت: حجت الاسلام سعید مهدوی در پیامی به مناسبت اول تیر ماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن تبریک این روز، تقویت شبکه تبلیغ و بهره گیری از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای زمینه سازی جهت ایجاد تمدن نوین اسلام را از اولویت این سازمان در فصل جدید خدمت عنوان کرد.

در متن این پیام آمده است؛

با شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ضرورت ایجاد نهادها و ارگان‌های که بتوانند هر یک به نوعی مروج آرمان‌های فرهنگی و دینی و باورهای فکری رهروان امام و پیروان اسلام در جامعه اسلامی باشند به صورت بی‌وقفه مدنظر مقامات ارشد کشور قرار گرفت.

به همین منظور در آن زمان هر روز شاهد شکل گیری و ایجاد چنین نهادهایی انقلابی برای انجام این وظایف به فرمان بنیاد گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) بودیم. سازمان تبلیغات اسلامی از جمله نهادهایی است که با هدف اعتلای فرهنگ غنی، پربار اسلام راستین و تبلور حیات معنوی و تعیین و ترویج شاخصه‌های اعتقادی، تأسیس شد.

سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هدایت، سازماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی- مردمی، زمینه‌سازی برای یافتن نیروهای مؤمن و پیدایش تشکل‌های انجمن‌های اسلامی و جمعیت‌های مشابه و نظارت بر فعالیت آنها، تلاش در جهت احیا و اشاعه معارف، فرهنگ و تاریخ تشیع از همه راه‌های ممکن، با تاکید بر وحدت تمام مذاهب اسلامی و حراست از آن، با همکاری مراجع و نهادهای ذیربط، تحقیق و بررسی در خصوص تبلیغات سو و تهاجم فرهنگی دشمنان و شناسایی و تحلیل ترفندهای تبلیغی علیه انقلاب اسلامی با هماهنگی سایر دستگاه‌های ذیربط و ارائه سیاست‌های لازم در جهت خنثی‌سازی آنها و تنویر افکار عمومی و تلاش جهت هدایت افکار عمومی با استفاده از رسانه‌های همگانی و فعالیت مستقیم رسانه‌ای در صورت لزوم تنها بخشی از رسالت و وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی است.

اما امروز و با گذشته بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به هجمه‌های فراوان دشمنان علیه این انقلاب و نظام و صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان نقشه راه چله دوم انقلاب اسلامی و زمینه سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و رساندن این پرچم به دست صاحب اصلی خود حضرت ولیعصر (عج) سازمان تبلیغات اسلامی تلاش می‌کند تا با تقویت شبکه تبلیغ و با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اسلام ناب محمدی (ص) و فرهنگ مهدویت و انتظار را تبیین و تشریح کند.

اینجانب فرارسیدن اول تیرماه سالگرد صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی را بر مبلغان دین و حافظان سنگر فرهنگ اسلامی که بیش از پیش همت خود را بر شناساندن گوهر اصیل معرفت حق مصروف داشتند و درگشایش هر چه بیشتر مسیر توسعه فرهنگ دینی سعی نمودند تبریک و تهنیت عرض نموده، عزت روزافزون اسلام و اعتلای مسلمانان را در اقصی نقاط جهان از خداوند منان مسئلت دارد.

انتهای پیام
captcha