وزیر اوقاف مصر: تروریسم و فساد نابودکننده هر جامعه‌ای است
کد خبر: 3980133
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰

وزیر اوقاف مصر: تروریسم و فساد نابودکننده هر جامعه‌ای است

وزیر اوقاف مصر در خطبه‌های نماز جمعه قاهره، تروریسم و فساد را نابودکننده هر جامعه‌ای دانست و رویارویی با فساد را مسئولیت شرعی، ملی و اجتماعی مردم کشورش توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر در خطبه‌های نماز جمعه مسجد سلطان فرج بن برقوق از مساجد باستانی مصر، درباره خطرات فساد و مصادیق امروزی آن صحبت کرد.

وزیر مصری، سه درد را موجب نابودی هر کشور و جامعه‌ای دانست و گفت: این سه شامل تروریسم، فساد و بی‌توجهی به اشاعه فساد است.

او اختلاس، احتکار و غش در معامله را از انواع مهم فساد خواند و تأکید کرد: این خطرات، امنیت و صلح اجتماعی را تهدید می‌کند و می‌تواند به تدریج به نابودی جوامع منجر شود.

وزیر اوقاف مصر گفت: همه این دردها جوامع را از هم می‌پاشد و یک جامعه زمانی می‌تواند به توسعه و ترقی برسد که از فساد نجات یافته و با قاطعیت به مقابله با آن رود.

جمعه تصریح کرد: رویارویی با فساد یک مسئولیت شرعی، ملی و اجتماعی است و هر کدام از ما باید خود را پاک و اطراف خود را نیز اصلاح کند و به مقابله با فساد برود نه اینکه در آن شریک و به آن راضی شود.

وزیر اوقاف مصر همچنین از مردم کشورش خواست هر جایی که نشانه‌ای از فساد را دیدند به اطلاع مسئولین برسانند تا آنجا تدابیر مناسب را در آن خصوص اتخاذ کنند.

او در پایان سخنانش گفت: خطرناک‌ترین فساد و کشنده‌ترین نوع فساد برای یک جامعه فساد اخلاقی و بی‌وجدانی است. اگر اخلاق فاسد شود و افراد بر سر عهد و پیمان خود نباشند، ملت‌ها و جوامع پابرجا نخواهند بود و هیچ امنیتی در کار نخواهد بود.

انتهای پیام
captcha