فعالیت‌های «پویش کریمانه» شعائر دینی محسوب می‌شود
کد خبر: 3980396
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
آیت‌الله تحریری:

فعالیت‌های «پویش کریمانه» شعائر دینی محسوب می‌شود

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه انسان همواره در هر حالی باید به دنبال کسب فضائل باشد، گفت: فعالیت‌های «پویش کریمانه» از شعایر دینی محسوب می‌شود.

ارسال/فعالیت‌های «پویش کریمانه» شعائر دینی محسوب می‌شودبه گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی «پویش کریمانه»، آیت‌الله محمدباقر تحریری، گفت: هر کاری که صبغه دینی داشته باشد و توجه مردم را به معارف و شخصیت و به مسیر اهل بیت(ع) سوق دهد و همچنین هر فعالیتی که از نظر دینی مطلوب باشد، مورد سفارش اهل بیت(ع) است.

وی افزود: خدمت‌رسانی در وجه فعالیت مطلوب دینی به خصوص برای مناطق محروم و کسانی که توان مالی برای زیارت ندارند، با در نظر گرفتن جنبه‌های فرهنگی بسیار حایز اهمیت است.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: کسانی که برای زیارت مشرف می‌شوند، خوب است با آداب زیارت و راه‌های ارتباط با امام و از این باب مسائل آشنا شوند تا هم تأثیر عملی و گفتاری برای زائرها داشته باشد و بهره‌مندی معنوی در برگشت از زیارت برای آنها به ارمغان آورده شود و بدانند باید زندگیشان بر اساس ارتباط ولایت و محبت با اهل بیت(ع) گره بخورد.

وی با بیان اینکه باید با افراد زایر رفتار کریمانه کرد، گفت: فعالیت‌های «پویش کریمانه» که  در خدمت زائرین هستند به خصوص برای زیارت اولی‌ها به حرم امام رضا(ع) و ان‌شاءالله که عتبات هم به زودی راه بیفتد برای زائرین عتبات، عملی بسیار پسندیده است و از شعائر دینی محسوب می‌شود.

آیت‌الله تحریری با تأکید بر اینکه باید همواره به اهمیت و تأثیرگزاری فعالیت «پویش کریمانه» توجه شود، گفت: در قران سوره آیه 32 حج آمده است «وَمَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ»؛ یعنی کسی که به شعائر الهی  تعظیم کند، از تقوای قلب و پاکی قلب او سرچشمه می‌گیرد، مانند کسانی که به «پویش کریمانه» کمک می‌کنند و یا کسانی که  دست‌اندرکاران فعالیت این پویش هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید به نوعی فعالیت «پویش کریمانه» به صورت مستمر ادامه داشته باشد، گفت: در توان دست‌اندکاران این پویش‌ها است که بتوانند به نام اهل بیت(ع) خلأ مادی این مستضعفین و مستمندان مناطق محروم را پر کنند، زیرا خیلی کارسازتر است.

یادآور می‌شود، پویش کریمانه با هدف ساخت زائرسرای امام صادق(ع) ویژه زیارت اولی‌ها در مشهد مقدس آغاز شده و قرار است در این زائرسرا خدمات ویژه اسکان و همچنین فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی ویژه به خانواده‌های محروم که تاکنون توفیق زیارت امام رضا(ع) را پیدا نکرده‌اند، ارائه شود.

انتهای پیام
captcha