هیئت‌های مذهبی اردبیل شناسنامه ملی دریافت می‌کنند
کد خبر: 3980529
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵

هیئت‌های مذهبی اردبیل شناسنامه ملی دریافت می‌کنند

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: برای حمایت از هیئت‌های مذهبی استان و حمایت از آنان در آستانه ماه محرم تمهیدات لازم به کارگرفته شده و از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای شناسنامه‌دار کردن این هیئت‌ها استفاده می‌شود.

رضازاده// هیئت‌های مذهبی اردبیل شناسنامه ملی دریافت می‌کنندعلی نیکزاد ثمرین، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: نیاز است در راستای حمایت از هیئت‌های مذهبی استان و حمایت از آنان در آستانه ماه محرم تمهیدات لازم به کارگرفته شده و از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای شناسنامه‌دار کردن این هیئت‌ها استفاده شود.

وی بیان کرد: کمک به هیئت‌های مذهبی در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و نحوه رسیدگی به هیئت‌های مذهبی جزو اولویت‌های اساسی بوده و با توجه به این که هیئت‌های مذهبی مجوزهای لازم را ندارند بنابراین مشکلاتی در این زمینه پیش آمده است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: مقرر شده تا هیئت‌های مذهبی از طریق سازمان تبلیغات اسلامی اقدام به اخذ مجوز کرده و از پرداخت مالیات معاف شوند که به همین منظور این مسئله برای کسانی که در راه ترویج دین اقدام می‌کنند، برای افتتاح حساب لازم و ضروری است.

نیکزاد تصریح کرد: موضوع اختصاص شناسنامه ملی به مؤسسات دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی شامل مؤسسات قرآنی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی و هیئت‌های مذهبی و بحث معافیت مالیاتی مؤسسات دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: سازماندهی هیئت‌های کوچک مردمی برای ترویج دین اولویت اساسی بوده و در همین راستا برنامه‌ریزی و تلاش ما بر این است تا این امکان را از طریق ثبت اسناد کشور امکان‌پذیر کنیم.

انتهای پیام
captcha