فقط 60 درصد سالمندان بهزیستی واکسینه شده‌اند
کد خبر: 3980741
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
مدیرکل بهزیستی تهران:

فقط 60 درصد سالمندان بهزیستی واکسینه شده‌اند

مدیرکل بهزیستی استان تهران ضمن انتقاد از اولویت قائل نشدن برای پرسنل بهزیستی در تزریق واکسن کرونا، گفت: در حال حاضر بیش از 60 درصد مراکز سالمندان ما واکسینه شده‌اند و درخواست چهار هزار دز واکسن کوایران برکت را داده‌ایم.

تنها 60 درصد سالمندان بهزیستی واکسینه شده‌اند/ درخواست چهار هزار دز واکسن کوایران برکتامین شاهرخی، مدیرکل بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح وضعیت واکسیناسیون گروه‌های هدف بهزیستی پرداخت و با اشاره به اینکه باید واکسن در اختیار بهزیستی قرار گیرد تا همانند اقدامی که برای تزریق واکسن آنفولانزا صورت گرفت، به سرعت گروه‌های هدف بهزیستی واکسینه شوند، گفت: واکسن کرونا محدود است و باید براساس پروتکل‌ها و سهمیه‌بندی ستاد ملی مقابله با کرونا سهمیه به ما اختصاص داده ‌شود. اولویت اول ما نیز در تزریق واکسن سالمندان هستند و در حال حاضر بیش از 60 درصد مراکز سالمندان ما واکسینه شده‌اند.

وی با تأکید بر نظارت شدید و قوی بر تزریق واکسن به سالمندان ساکن در مراکز بهزیستی و سایر گروه‌های هدف این سازمان، گفت: مراکز بهزیستی را به دانشگاه‌های علوم پزشکی معرفی می‌کنیم و آنها تزریق واکسن را انجام می‌دهند و تاکنون هیچ موردی از سوء استفاده از واکسن کرونا و تزریق آن به غیر از سالمندان و افراد اعلام شده، گزارش نشده است.

درخواست برای دادن اولویت تزریق واکسن به پرسنل بهزیستی

شاهرخی از درخواست این اداره کل به ستاد ملی مقابله با کرونا برای واکسینه کردن پرسنل بهزیستی خبر داد و گفت:  مراجعه به پرسنل بهزیستی که در مراکز مختلفی مثل مراکز نگهداری از معلولان، سالمندان، بیماران روانی مزمن، مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و ... فعالیت می‌کنند همانند افراد شاغل در وزارت بهداشت بسیار زیاد است.

وی اظهار کرد: اگرچه بچه‌های ساکن در مراکزی مثل مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست یاسر به دلیل سنشان نیازی به واکسینه شدن ندارند اما کارکنان این مراکز به دلیل ارتباط با گروه‌های زیادی از بچه‌های کار و خیابان و سایر مراجعه‌کنندگان به این مراکز  های‌ریسک هستند و در صورت بیماری احتمال دارد کرونا را به بچه‌های مرکز منتقل کنند، به همین دلیل باید واکسینه شوند.

شاهرخی از دریافت نامه‌ای از ستاد ملی کرونا مبنی بر اینکه پرسنل سازمان بهزیستی در اولویت تزریق واکسن کرونا نیستند خبر داد اما سؤال کرد: چرا نباید پرسنل بهزیستی در اولویت دریافت واکسن کرونا نباشند. پرسنل ما با تعداد قابل توجهی از مددجویان بهزیستی در ارتباط هستند. از سوی دیگر پرسنل مراکز نگهداری از کودکان ما باید واکسینه شوند که خدایی نکرده بچه‌ها را بیمار نکنند.

وی ضمن تأکید بر اینکه شرایط و محدودیت‌ها را درک می‌کند، گفت: درخواست ما این است که کارکنان مراکز بهزیستی در اولویت تزریق واکسن قرار داده شوند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در پاسخ به این سؤال که آیا از واکسن داخلی برای مددجویان و کارکنان بهزیستی استان تهران استفاده خواهید کرد؟ گفت: درخواست چهار هزار دز واکسن کوایران برکت را داده‌ایم و امیدواریم به زودی این واکسن را به ما اختصاص دهند.

وی در خصوص تعداد واکسنی که مورد نیاز پرسنل و مددجویان بهزیستی است، گفت: چهل هزار دز واکسن نیاز داریم. ما مددجویانی داریم که در منازل نگهداری می‌شوند و باید آمار آنها را به افرادی که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند اضافه کنیم.

انتهای پیام
captcha