مهمترین رسالت دانشگاه‌؛ پرورش جوانان جهت عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب
کد خبر: 3980784
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰

مهمترین رسالت دانشگاه‌؛ پرورش جوانان جهت عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان مهمترین رسالت دانشگاه‌ها را پرورش جوانان در راستای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: دانشگاه‌ها باید در تربیت و پرورش جوانان به دنبال تدوین سند عملیاتی بیانیه گام دوم در راستای اهداف نظام باشند.

مهمترین رسالت دانشگاه‌؛ پرورش جوانان جهت عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب

به گزارش ایکنا از سمنان، رضا نقدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان امروز 8 تیر  در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی این دانشگاه که با حضور مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان برگزار شد  شهید ‌آیت‌الله بهشتی را مجتهدی متفکر و پرورش‌یافته اسلام ناب محمدی(ص) که برآمده از مکتب اصیل عاشورای حسینی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین رسالت دانشگاه‌ها، پرورش جوانان در راستای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب است اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید با رهنمودهای مقام معظم رهبری و بهره‌گیری از فرمایشات ایشان نسبت به مهم شمردن نقش نهادهای مختلف آموزشی ، علمی ، پژوهشی و فرهنگی در تربیت و پرورش جوانان به دنبال تدوین سند عملیاتی بیانیه گام دوم در راستای اهداف نظام باشند.

نقدی ادامه داد: تشکل‌های دانشجویی و به ویژه بسیج دانشجویی در تقویت و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، اعتقادی، دینی و ارزشی تعیین‌کننده است که در این راستا نقش جوانان ذیل بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم ، کلیدی و تاثیرگذار است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی در کنار یکدیگر را موجب ارتقاء و افزایش کیفیت این‌گونه فعالیت‌ها دانست و افزود: سعی مجموعه عوامل فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فراهم‌سازی زمینه جهت انجام هرچه بیشتر فعالیت‌های فوق برنامه توسط خود دانشجویان است.

نقدی بر مشارکت بسیج در عرصه‌های علمی و فرهنگی  تاکید کرد و افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تولید علم در دانشگاهها ،بسیج دانشجویی باید پیشگام و سرآمد از نظر علمی و اخلاقی در جامعه و بالاخص در دانشگاهها باشند.

محمد امین بخشیان، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان نیز با تاکید بر اینکه بازآرایی تشکیلاتی نسبت به جنبش دانشجویی و نقش‌آفرینی این جنبش در سطح دانشگاه‌‌ها و بیرون دانشگاه ها ضروری است متذکر شد: فعالیت‌های بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی در انجام امورات محوله موفقیت‌آمیز بوده است .

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهدا برای دفاع از عزت، امنیت و اقتدار این کشور مجاهدت کردند و ما نیز باید با تمام وجود ادامه دهنده راه آنان باشیم.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان با اشاره به اینکه سال تحصیلی پیش رو از مهمترین سال‌های آموزش عالی کشور است اظهار کرد: خدمات بسیج دانشجویی در برهه‌های مختلف انقلاب اسلامی، پیشرفت هرچه بیشتر دانشجویان بسیجی در عرصه‌های علمی و پژوهشی را به دنبال داشته است.

وی داشتن روحیه جهادی و اخلاص درعمل را از ارزشمندترین سرمایه‌های بسیج برشمرد و گفت : روحیه جهادی و نیت خالصانه داشتن از شاخصه‌های اصلی بسیج و بسیجیان است.
گفتنی است در پایان از زحمات رضا چروی فرمانده قبلی بسیج دانشجویی دانشگاه تقدیر و علیرضا رامه به عنوان فرمانده جدید بسیج دانشجویی معرفی شد.

انتهای پیام
captcha