شورای فرهنگ عمومی محور اساسی بازتولید مسائل فرهنگی در استان‌ها باشد
کد خبر: 3981224
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
امام‌جمعه بوشهر:

شورای فرهنگ عمومی محور اساسی بازتولید مسائل فرهنگی در استان‌ها باشد

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: ایجاد بانک اطلاعات قوی فرهنگی و دانش‌بنیان مطابق با آمایش‌های شهری و روستایی در مناطق کشور بسیار ضرورت دارد و باید محور اساسی در تدوین، اجرا، نظارت و بازتولید مسائل فرهنگی هر استان، شورای فرهنگ عمومی آن استان باشد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، جلسه «تدوین نقشه جامع فرهنگی کشور و برش‌های استانی» امروز، 9 تیرماه با حضور عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر و برخی دیگر از نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها به‌صورت ارتباط تصویری و مجازی برگزار شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در این نشست با اشاره به اهمیت نقشه جامع فرهنگی کشور، اظهار کرد: تدوین نقشه جامع فرهنگی کشور بسیار مهم و راهبردی است که متأسفانه روند تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی متوقف شده و باید در این زمینه اقدامات لازم و متناسب انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر در ادامه پیرامون میزان و معیار‌های مختلف و دانش‌بنیان تدوین آمایش فرهنگی استان‌ها و ارائه آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی و ایجاد بانک اطلاعات قوی فرهنگی کشور سخنانی بیان کرد.

وی با اشاره به اهمیت شورای فرهنگ عمومی در هر استان، تأکید کرد: باید محور اساسی در تدوین، اجرا، نظارت و بازتولید مسائل فرهنگی هر استان، شورای فرهنگ عمومی آن استان باشد.

امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی باید رکن اساسی امور فرهنگی هر استان باشد، پیشنهاد داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در تمامی استان‌ها شورای فرهنگ عمومی را به‌عنوان نهاد متناظر و نماینده خود محسوب کرده و به تصویب برساند.

سیده‌فردوس رضوی

انتهای پیام
captcha