انتقاد فلسطین از اظهارات رئیس جمهور آلمان درباره صلاحیت دیوان لاهه برای بررسی جنایات اسرائیل
کد خبر: 3981386
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰

انتقاد فلسطین از اظهارات رئیس جمهور آلمان درباره صلاحیت دیوان لاهه برای بررسی جنایات اسرائیل

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان و همچنین جنبش مقامت فلسطین حماس تاکید کردند که اظهارات اخیر رئیس جمهور آلمان درباره عدم صلاحیت دیوان لاهه برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی موجب گستاخ‌تر شدن این رژیم برای کشتار فلسطینی‌ها می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس روز پنجشنبه اظهارات فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان، که گفته دیوان کیفری بین‌المللی صلاحیت تحقیق در مورد جنایات اسرائیل را ندارد، محکوم کردند.

در بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است: ما اظهارات اشتاین مایر را که دخالت در کار دیوان لاهه و ناقض قوانین بین‌المللی است، محکوم می‌کنیم.

این وزارتخانه افزود: دیوان کیفری بین‌المللی و ارگان‌های مختلف آن مسئله صلاحیت این دادگاه برای تحقیق درباره جرایم مقامات اسرائیل در فلسطین را به صورت قطعی تأیید کرده‌اند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان از آلمان خواست دست از جانبداری و مصونیت بخشی به رژیم صهیونیستی برای فرار آن از مجازات بردارد، زیرا این مواضع جانبدارانه، اسرائیل را به عنوان یک رژیم اشغالگر و غیرقانونی برای ارتکاب جرایم گستاخ‌تر می‌کند.

حازم قاسم، سخنگوی حماس هم گفت: سخنان مقام آلمانی مغایر با قوانین بین‌المللی و جانبداری آشکار از رژیم اشغالگر و سیاست خصمانه آن علیه ملت فلسطین است.

قاسم در بیانیه‌ای گفت: اظهارات اشتاین مایر، رژیم اشغالگر را برای ادامه جرایم و خصومت خود علیه فلسطینی‌ها تشویق می‌کند و این رژیم را بالاتر از قوانین بین‌المللی قرار می‌دهد.

اشتاین مایر اخیراً در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی هاآرتص گفته که با تحقیق دیوان کیفری بین‌المللی درباره جنایات جنگی اسرائیل علیه فلسطینی‌ها مخالف است و ادعا کرده که این دیوان صلاحیت بررسی این مسئله را ندارد.

انتهای پیام
captcha