دستگاه قضا از مهم‌ترین حوزه‌های خدمتی نظام اسلامی است
کد خبر: 3981786
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
استاندار خراسان‌جنوبی:

دستگاه قضا از مهم‌ترین حوزه‌های خدمتی نظام اسلامی است

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: دستگاه قضا از مهم‌ترین حوزه‌های خدمتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و این قوه به‌دنبال توسعه عدالت در جامعه است.

دستگاه قضا از مهم‌ترین حوزه‌های خدمتی نظام اسلامی استبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حمید ملانوری، استاندار خراسان‌جنوبی، 12 تیرماه در جلسه گرامیداشت شهدای هفتم تیر، تقدیر از قضات نمونه و تجلیل از خانواده معظم شهدای دادگستری خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی شکل گرفت تا با عدالت محوری و انصاف، حق مظلوم را از ظالم بگیرد و مردم با خیال راحت در این نظام زندگی کنند.

وی با بیان اینکه توسعه عدالت اجتماعی هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی است، افزود: مردم ما در کشور به‌دنبال امکانات زیادی در حوزه رفاهی خود نیستند اما انتظار دارند که آنچه وجود دارد بر پایه عدالت باشد تا رضایت‌مندی ایجاد شود.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: این نظام بر پایه توسعه عدالت اجتماعی، رفع استضعاف و بردن خدمات به دورترین نقاط برای بهره‌مندی مردم شکل گرفته و به راهش ادامه می‌دهد.

ملانوری بیان کرد: شهادت افرادی همچون شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید مطهری و سایر شهیدان از سوی دشمنان با هدف تضعیف پایه‌های مدیریتی نظام شکل گرفت، اما خون این شهیدان باعث شد که توفیقات بیشتری در کشور رقم زده شود.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا از مهمترین حوزه‌های خدمتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و این قوه به‌دنبال توسعه عدالت در جامعه است، اظهار کرد: امروز انقلاب ما به سایر کشورها صادر شده و بعد از گذشت ۴۰ سال انقلاب اسلامی ایران، اغبار را از چشم خیلی از ملت‌ها برداشت و بسیاری از ملت‌های دنیا را بیدار و زنده کرد.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: امروز انقلاب ما خیلی کشورهای جهان را با مقاومت و پیروزی خود متصل کرده و علی‌رغم تمام مشکلات و تحریم به مسیر پیشرفت و توسعه خود ادامه می‌دهد.

ملانوری با بیان اینکه ایران اسلامی در حال حاضر به لحاظ استقرار و پایداری امنیت، بهترین کشور منطقه و جهان است، ادامه داد: ایران در بحث تجهیزات نظامی و امنیتی، دانش هسته‌ای، نانو تکنولوژی‌ها و علوم مختلف از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است.

وی گفت: در همین ایام اخیر، اقدامات خوب قوه قضائیه در سطح کشور و رضایتمندی از رئیس این قوه، باعث شد مردم به شخصی رأی دهند که در رأس این دستگاه خدمت کرده که نشان از رضایتمندی مردم در این دوره از فعالیت دستگاه قضائیه است.

استاندار خراسان‌جنوبی ضمن تبریک به انتخاب خوب مردم این استان، تصریح کرد: امروز رئیس قوه قضائیه با رأی و نظر و در قالب برگزاری انتخابات آزاد و دموکراسی به‌عنوان رئیس‌جمهوری کشور انتخاب شد و  در این دوره هم با وجود فشارها و تبلیغات مختلف دشمنان، مردم به صحنه آمدند و رأی قاطع و بسیار خوبی دادند.

ملانوری بیان کرد: مردم خراسان‌جنوبی با ۷۴.۳ درصد، رتبه اول مشارکت در انتخابات را کسب کردند و ۸۱ درصد آرای مردم به حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اختصاص داشت که این موضوع هم از افتخارات خراسان‌جنوبی است.

وی با بیان اینکه دشمنان جنگ تحمیلی را به‌صورت نابرابر با پشتیبانی تمام حکومت‌های بزرگ دنیا در برابر نظام جمهوری اسلامی به راه انداختند که هدف اصلی آنان ساقط کردن انقلاب بود، اظهار کرد: دشمن غافل از این بود که نظام ما اساس کار خود را بر پایه حاکمیت خداوند بنا کرده و با خون پاک شهیدان بیمه شده و روز به روز با خون شهیدان پایه‌های نظام محکم‌تر می‌شود.

وی با اشاره به استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌عنوان مهم‌ترین اتفاق قرن، افزود: در دورانی که سیاستمداران بزرگ دنیا، استقرار حکومت‌های دینی را در جوامع بشری، منتفی می‌دانستند، انقلاب اسلامی ایران با استقرار یک حکومت و نظام الهی بر کشور، تغییر نگرشی اساسی در فکر و ذهن تحلیل‌گران سیاسی جهان ایجاد کرد.

استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: توطئه‌های دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب و تا همین الان به‌واسطه همین اقدام طوفانی انقلاب به پشتوانه رهبری حضرت امام(ره) و همراهی مردم بوده است.

انتهای پیام
captcha