پیام تسلیت رهبران مسلمان در پی درگذشت بازیگر هندی
کد خبر: 3982913
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱

پیام تسلیت رهبران مسلمان در پی درگذشت بازیگر هندی

در پی درگذشت «دیلیپ کومار» بازیگر مشهور سینمای هند، رهبران سازمان‌های اسلامی این کشور با ارسال پیام تسلیت از شخصیت وی تجلیل کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از امید،  در یک مورد نادر، هیئت حقوق شخصی مسلمانان هند (AIMPLB) رسما درگذشت این بازیگر را تسلیت گفت.

مولانا سجاد نعمانی دبیر و سخنگوی این سازمان گفت که او برای روح دلیپ کومار، بازیگر محبوب هندی طلب رحمت و مغفرت کرده است.

این روحانی ارشد در یک پیام صوتی گفت که از او خواسته شده است که در آخرین آیین‌ها و نماز میت این بازیگر در بمبئی حاضر باشد اما به دلیل مسائل بهداشتی و مشغله کاری نتوانست این کار را انجام دهد.

نعمانی گفت که وی به خانواده، دوستان و هواداران کومار که در سوگ هستند ادای احترام می‌کند و تسلیت می‌گوید.

وی افزود: من یک بار فرصت دیدار با او را داشتم. خداوند او را بیامرزد. این یک مورد نادر است که این سازمان اسلامی، رسما درگذشت یک بازیگر را تسلیت گفته است.

دیلیپ کومار که اسم او در کودکی یوسف خان بود علاوه بر سهم بزرگ خود در سینمای هند به دلیل کارهای خیرخواهانه و امدادی خود نیز مورد ستایش قرار گرفته است.

پیش از این، اسدالدین اویسی، رئیس مجلس شورای اتحاد المسلمین (AIMIM)، نماینده مجلس حیدرآباد و عضو هیئت حقوقی شخصی مسلمانان هند نیز درگذشت این هنرمند را تسلیت گفته بود.

اویسی منتقد شناخته شده ستارگان سینما است. با این حال او نه تنها مرگ دیلیپ کومار را تسلیت گفت بلکه عکسی از این بازیگر را که در کنار پدرش سلطان صلاح الدین اویسی به اشتراک گذاشت.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان هم ضمن تسلیت درگذشت این اسطوره بازیگری هند، از وجهه انسان‌دوستانه دیلیپ کومار یاد کرد که چگونه این بازیگر در کمپین جمع‌آوری کمک مالی، در پاکستان و بعدا در لندن، برای ساخت یک بیمارستان و مرکز تحقیقاتی مخصوص بیماران سرطانی که او به نام مادرش شوکت خانوم ساخته است تلاش می‌کرد.

دیلیپ کومار همچنین به خاطر تلاش‌هایش برای از بین‌بردن اختلافات بین هندوها و مسلمانان مشهور است.

انتهای پیام
captcha