تأکید اوقاف مصر بر دانش تفسیری حافظان قرآن / دوره‌های ارتقای سواد ائمه جماعت
کد خبر: 3983736
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
وزیر اوقاف مصر:

تأکید اوقاف مصر بر دانش تفسیری حافظان قرآن / دوره‌های ارتقای سواد ائمه جماعت

وزیر اوقاف مصر با تأکید بر اینکه حافظ قرآن کریم باید علوم و تفسیر قرآن بداند، گفت که در حال حاضر برای ارتقای سطح سواد امامان جماعت و مبلغان مصر دوره‌های آموزشی مستمر برگزار می‌شود و خطبه‌خوانی بدون داشتن مجوز در مساجد ممنوع است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر تأکید کرد که هیچ کسی اجازه خطبه‌خوانی در مساجد را جز با داشتن مجوز وزارت اوقاف این کشور ندارد.

مختار جمعه این اظهارات را در جلسه کمیته روابط خارجی پارلمان مصر بیان کرد که به گفت‌وگو درباره نقش وزارت اوقاف مصر در نوگرایی گفتمان دینی برای گسترش افکار میانه‌رو در کشورهای مختلف جهان از طریق مبلغان و امامان جماعت این کشور اختصاص داشت.

وزیر اوقاف مصر افزود: از زمان آغاز همه‌گیری کرونا دستورالعمل‌هایی را برای تعطیلی مساجد و برگزار نشدن نمازهای عید ابلاغ کردیم و به لطف الهی و توان دولت این دستورات اجرایی شد، زیرا اگر وزارت اوقاف ضعیف عمل می‌کرد بی‌نظمی و هرج و مرج در مساجد ایجاد می‌شد.

جمعه درباره برگزاری مسابقات حفظ قرآن به همراه تفسیر گفت: اخیراً مسابقات قرآن با تفسیر و علوم قرآن کریم در حال برگزاری است، زیرا حافظ قرآن باید تفسیر هم بداند و مدرکی در علوم قرآنی داشته باشد.

وزیر اوقاف مصر با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای ارتقای سطح سواد و دانش امامان جماعت و خطبای مساجد، گفت: آنها دوره‌های علمی آموزشی را به شکل مستمر طی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha