برداشت دوم تریبون آزاد «چارچوب حجاب» در اردبیل + فیلم
کد خبر: 3983874
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵

برداشت دوم تریبون آزاد «چارچوب حجاب» در اردبیل + فیلم

برداشت دوم تریبون آزاد «چارچوب حجاب» پیرامون مسئله حجاب، عفاف و شخصیت زن در چهار محور از کرامت زن، به همت ایکنای اردبیل، به‌مناسبت هفته حجاب و عفاف در مجمع بانوان فرهیخته استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش ایکنا از اردبیل، برداشت دوم تریبون آزاد با موضوع «چارچوب حجاب» با دیدگاه نقادانه نسبت به مسئله حجاب، عفاف و شخصیت زن در چهار محور از کرامت زن و پوشش‌های متفاوت به‌همت ایکنای اردبیل به‌مناسبت هفته حجاب و عفاف در مجمع بانوان فرهیخته استان برگزار شد.

امروزه در بسیاری از کشور‌هایی که داعیه دفاع از حقوق بشر به‌ویژه حمایت از زن را دارند، او را برای پست‌ترین احساس مرد و برای اشباع دانی‌ترین نیاز او آراسته‌اند. این یعنی سقوط، انحطاط و روسیاهی، بلکه شکست و فروپاشی و در حقیقت وحشتناک‌ترین و زشت‌ترین چهره از مردسالاری.

جهان اسلام به‌خصوص محافل روشنفکری دین باید در برابر این جنایت قامت راست کرده و نقش تاریخی خود را ایفا نماید، حوزه‌های علوم دینی در سراسر جهان اسلام وظیفه دارند با تکیه بر فرهنگ و معارف قرآنی اسلامی این سیستم را از ساحت زن بزدایند.

بدون تردید دختران جوان جامعه ما با وقوف به مباحث تجربی و عقلانی و اخبار آفاق در خصوص حجاب که در این مجموعه مطرح گردیده لزوم حریم را نه از سر ناچاری و قانون و الزام، بلکه از سر شرف و کرامت برای خود لازم دانسته و با تحمس و تصلب تمام از آن دفاع می‌نماید.

جامعه‌ای که در آن بانوان با حفظ حدود و حقوق دیگران ظاهر می‌شوند به سوی سعادت و سلامت روانی پیش خواهد رفت.

در این تریبون تعدادی از بانوان فرهیخته اردبیلی با بیان دیدگاه‌های خود در خصوص حجاب و عفاف به ارائه نظرات خود پرداختند و برخی از پوشش‌های امروزی را مغایر با پوشش اصیل ایرانی و اسلامی دانستند.

انتهای پیام
captcha