فضیلت و منزلت دهه اول ذی‌الحجه
کد خبر: 3984430
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹

فضیلت و منزلت دهه اول ذی‌الحجه

امام‌جمعه موقت شهرکرد با اشاره به فضیلت و منزلت دهه اول ذی‌الحجه، اظهار کرد: مقصود از «وَلَيَالٍ عَشْرٍ» در سوره فجر، دهه اول ذی‌الحجه است، این نشان می‌دهد که این شب‌ها و روزها جدای از مقام و منزلت روز عرفه و عید قربان از جایگاه رفیعی برخوردار است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی، امام‌جمعه موقت شهرکرد، ۲۵ تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به فضیلت و منزلت دهه اول ذی‌الحجه، اظهار کرد: مقصود از «وَلَيَالٍ عَشْرٍ» در سوره مبارکه فجر، دهه اول ذی‌الحجه است، این نشان می‌دهد که این شب‌ها و روزهای در این دهه، جدای از مقام و منزلت روز عرفه و عید قربان از جایگاه رفیعی برخوردار است. عمل ثواب و کار خیر آن‌قدر در  دهه اول ذی‌الحجه ثواب دارد که در هیچ‌یک از ایام سال، این ارزش وجود ندارد.

وی اظهار کرد: یکی از افرادی که در غیبت کبری به دریافت نامه از سوی حضرت بقیه‌الله(عج) شرفیاب شدند، شیخ مفید بود که بنا بر کتاب احتجاج شیخ طبرسی، دو نامه از امام زمان(عج) دریافت کردند؛ طبق این نامه‌ها، اگر شیعیان همگی اجتماع کرده و بر عهد خود با حضرت مهدی(عج) متحد می‌شدند، میمنت و مبارکی ملاقات با امام دوازدهم از آنان تأخیر نشده و دیدار نصیب آنان می‌شد.

امام‌جمعه موقت شهرکرد اضافه کرد: چیزی مانع ملاقات با حضرت بقیه‌الله(عج) نیست، در واقع آن‌چه که در این میان فاصله ایجاد می‌کند، رفتار ناخوشایند شیعیان است، زیرا اخبار شیعیان همواره به دست حضرت می‌رسد. عهد با حضرت مهدی(عج)، عهد با قرآن، ولایت، پیروی از احکام پروردگار و صفات پسندیده ایمانی و انسانی است. درست است که بسیاری از افراد کوردل ادعای ارتباط با حضرت را دارند و از باورهای مردم سوء‌استفاده می‌کنند، اما در واقع در طول تاریخ، افراد خالص توفیق دیدار حضرت را پیدا کرده‌اند.

فاطمی با تأکید بر اینکه مؤمنان باید بر عهد خود با امام زمان(عج) مستحکم باشند، افزود: عاقبت نیک‌روزی و سعادت‌مندی برای پرهیزگاران رقم می‌خورد، لحظات دنیا می‌گذرد و چیزی جز خاطره در اذهان باقی نمی‌ماند اما آخرت ماندگار است.

امام‌جمعه شهرکرد در در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان، تصریح کرد: این نهاد حیاتی در سال ۵۹ تشکیل شده که سابقه این نهاد انقلابی به زمان مشروطه باز می‌گردد. این نهاد انقلابی با فعالیت پنج مجتهد جامع‌الشرایط آغاز به‌کار کرد، این مجتهدان وظیفه مطابقت قوانین مجلس شورای ملی با قوانین اسلام را عهده‌دار بودند، مسئولیت سنگینی برعهده شورای نگهبان بوده تا از اسلام و انقلاب صیانت کند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه شیطان همواره برای فریب دادن اذهان عمومی تلاش می‌کند، گفت: در زمان طاغوت نیز بسیاری از فرزندان انقلاب، در قالب‌هایی مانند حزب توده فریب خوردند، عده‌ای هم مسلمانی کرده، اما دچار التقاط شدند و دور شدن از فقاهت و رهبران دینی باعث شد که برخی از افراد در برابر ولایت فقیه شمشیر بکشند. بنابراین دولت و نظام باید مقتدر باشند و فرزندانمان به آگاهی برسند زیرا نسل نو در خطر است، باید کارهای فرهنگی صورت بگیرد و نور امید در دل‌ها تابانده شود تا مشکلات و دغدغه‌ها حل شوند.

انتهای پیام
captcha