اعتراف صهیونیست‌ها به شکست رسانه‌ای این رژیم پس از جنگ غزه
کد خبر: 3984644
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

اعتراف صهیونیست‌ها به شکست رسانه‌ای این رژیم پس از جنگ غزه

یک نویسنده صهیونیست در مقاله‌ای اعتراف کرد که پس از جنگ غزه تصویر این رژیم در اذهان جهانیان بیش از پیش منفی شده و نفرت جهانی از جنایات این رژیم به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از سمانیوز، یک نویسنده اسرائیلی معتقد است تبلیغات ضد اسرائیلی بر افکار جهانیان مؤثر بوده و دیدگاه مردم جهان را نسبت به این رژیم، منفی کرده است.

بن درور، نویسنده راست‌گرا در مقاله خود در روزنامه یدیعوت آحارونوت افزود: با توجه به آنچه یک نظرسنجی جدید منتشر شده در ایالات متحده نشان داد، اگر تا رویارویی بعدی صبر کنیم ضرر دو برابر خواهد شد. نتایج این نظرسنجی نشان داد که 25 درصد از یهودیان آمریکایی معتقدند که اسرائیل یک کشور آپارتاید است و 22 درصد معتقدند که این رژیم علیه فلسطینی‌ها نسل‌کشی می‌کند.

وی افزود که این نتایج تأیید می‌کند که تبلیغات ضد اسرائیلی در سراسر جهان به ثمر نشسته است که این امر نیاز به بازاندیشی دارد؛ شواهد درگیری اخیر در غزه برای بسیاری یک پیروزی برای حماس بود و تصاویر تخریب غزه نشانه پیروزی فلسطینیان در نظر گرفته شد.

وی خاطرنشان كرد كه نظرسنجی اخیر در ایالات متحده به اثبات رساند وقت آن است كه تصمیم‌گیرندگان اسرائیلی بدانند که تبلیغات، نقش اساسی در درگیری با فلسطینی‌ها  دارد.

این نویسنده اسرائیلی ادامه داد: این یافته‌ها نگران کننده است اما ما را ملزم می‌کند بدانیم که آیا اسرائیل همچنان فکر می‌کند که فقط جنگنده‌های F-16 در نبرد علیه حماس سرنوشت‌ساز هستند. کسانی که از اسرائیل تنفر دارند نظر خود را تغییر نمی‌دهند و مقابله با تصاویر ساختمان‌هایی که در غزه تبدیل به آوار شده‌اند و تصاویر کودکان کشته شده بر اثر حملات ارتش اسرائیل کار دشواری است.

وی توضیح داد: در عصر کنونی و در عصر شبکه‌های اجتماعی که هر تلفن همراه یک ایستگاه رادیویی است، شکست اسرائیل در این زمینه از قبل معلوم است و اگر این اتفاق در آخرین جنگ غزه رخ داد آنچه در رویارویی بعدی اتفاق بیفتد مطمئناً دشوارتر خواهد بود.

به گفته وی حزب‌الله و حماس این مسئله را به خوبی درک می‌کنند و آنها می‌دانند که می‌توانند بر افکار عمومی تأثیر بگذارند.

وی افزود: تأثیر تبلیغات ضد اسرائیلی منجر به امتناع کارگران بندر در ایالات متحده و اروپا از بارگیری یا تخلیه کشتی‌های اسرائیلی شد؛ ما دیگر فقط با تظاهرات یا با مقالات یا بیانیه‌ها روبه‌رو نیستیم. حتی ممكن است در آینده دسترسی به محموله‌های ضروری از جمله مهمات را متوقف كند یا به تأخیر بیندازد؛ چیزی كه عملاً در حال رخ دادن است.

وی افزود: من از حکومت اسرائیل می‌خواهم که بر اساس یک فرمول ساده یعنی بازسازی غزه در ازای خلع سلاح یا طرح مارشال عمل کند.

انتهای پیام
captcha