نقش مؤثر شرکت‌های دانش‌بنیان در اشتغالزایی و ثروت‌آفرینی
کد خبر: 3984671
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵

نقش مؤثر شرکت‌های دانش‌بنیان در اشتغالزایی و ثروت‌آفرینی

رئیس کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌های کلان کشور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین تأثیر بسزایی در اشتغال‌زایی و ثروت‌آفرینی دارند، گفت: دولت باید به این بخش مهم از اقتصاد توجه ویژه داشته باشد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، امید ماهرانی، عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی فارس امروز، 26 تیرماه در جلسه کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان این اتاق که با حضور معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) استان برگزار شد، گفت: ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در فراخوان «توسعه راهکارهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین» صندوق نوآوری یونیسف که به بهبود دسترسی و ارائه خدمات و سیستم‌های دیجیتال منجر می‌شود، همکاری و مشارکت کرده است.

وی بیان کرد: صندوق نوآوری یونیسف به دنبال سرمایه‌گذاری بدون سهم سرمایه تا سقف 100هزار دلار برای تأمین مالی و حمایت فنی (در مرحله کشت ایده) شرکت‌های نوپای فناورانه انتفاعی که پتانسیل کمک به بشریت را دارند، است.

ماهرانی با بیان اینکه افرادی که طرح‌هایی که مطالعات انجام شده و آماده اجرایی هستند تا تاریخ 11 مرداد 1400 می‌توانند در وب‌سایت یونیسف به آدرس  بارگذاری کنند، افزود: استارتاپ‌هایی که از یادگیری ماشینی، علوم داده یا هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و کسب و کار آن‌ها در یکی از کشورهایی که برنامه‌های کشوری یونیسف در آن اجرا می‌شود، ثبت شده است و همچنین دارای نمونه اولیه کارآمد با نتایج امیدوارکننده متن باز هستند می‌توانند از این حمایت‌ها استفاده کنند.

رئیس کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی فارس اظهار کرد: در سیاست‌گذاری‌های کلان کشور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین تأثیر بسزایی در اشتغال‌زایی و ثروت‌آفرینی دارند که دولت باید به این بخش مهم از اقتصاد توجه ویژه داشته باشد.

وی اضافه کرد: تغییرات گسترده و رقابت از مهم‌ترین ویژگی‌هاست که در این زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان و با رویکرد فناورانه با تولید محصولات جدید و فناوری بالا می‌توانند خدمات بهتری را به مردم عرضه کنند و در جذب مخاطب جایگاه بهتری را ایفا کنند.

ماهرانی با بیان اینکه شناسایی ایده‌ها یکی از موارد مهم در حوزه کارآفرینی است، ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان شرکت‌های کوچک و متوسط با استفاده از دانش محصولات نوین را تولید و وارد بازار می‌کنند که در این مسیر رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال متناسب با ظرفیت نوآوری و رونق اقتصادی را ایجاد می‌کند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: با توجه به صادرات خوب محصولات دانش‌بنیان در کشور؛ حوزه دانش‌بنیان، فناورانه و ایده‌های نوین یکی از عرصه‌های مهم برای ثروت‌آفرینی است که ورود و فعالیت در این بخش در کشور باید مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه دسترسي به ظرفیت‌هاي سرمايه‌گذاري براي كارآفرينان و پژوهشگران عامل مهمي در ايجاد نوآوري و بهره‌برداري از توان فناوري در اقتصاد کشور است.

وی با تشریح برخی از حمایت‌های دستگاه از شرکت‌های دانش بنیان استان تصریح کرد: یکی از رویکردهای ما در این کمیسیون تعامل و همکاری با ارگان‌های حامی شرکت‌های دانش‌بنیان و شناسایی و معرفی برنامه‌های آن‌ها در راستای ارتقای شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرینان استان است.

ماهرانی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان نیز برنامه‌های خوبی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان در استان در دست اجرا دارد، افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس به واحدهایی که از طرف این کمیته نیروی اجرایی استخدام کنند مبلغ 50 میلیون تومان با شرایط بسیار مطلوب تسهیلات ارائه می‌کند.

انتهای پیام
captcha