انحلال جمعیت الوفاق کور کردن چشم بینای بحرین بود
کد خبر: 3984713
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
جمعیت الوفاق بحرین در سالگرد انحلال این جمعیت:

انحلال جمعیت الوفاق کور کردن چشم بینای بحرین بود

جمعیت الوفاق بحرین در سالگرد انحلال این جمعیت، این اقدام را کور کردن چشم بینای بحرین و زمینه‌ساز تک‌روی و تک‌صدایی رژیم حاکم در این کشور دانست

به گزارش ایکنا، جمعیت الوفاق بحرین با انتشار بیانیه‌ای در سالگرد انحلال این جمعیت از سوی رژیم آل خلیفه، این اقدام را گامی در جهت خاموش کردن صدای منتقدان و ایجاد تک‌صدایی در این کشور دانست. مشروح این بیانیه که در شبکه توییتر انتشار یافته، به شرح زیر است:

امروز ۱۷ جولای، سالروز انحلال جمعیت ملی-اسلامی الوفاق بحرین، به دست حکومت این کشور و دادگاه ظالمش است. روزی سیاه در تاریخ عدالت، سیاست و فرهنگ بحرین.

رژیم بحرین، چشم بینای میهن را کور کرد. و تنها چشمی که برای او به جا گذاشت، چشمی معیوب بود که جز خودش و مصلحتش چیز دیگری نمی‌بیند. و هیچ اهمیتی به امروز و فردای بحرین و مردم آن نمی‌دهد.

نظام با این تصمیم جنون‌آمیز، بر آن شد که تمام مردم بحرین را کنار بگذارد و به حاشیه ببرد. و این کار را با رفتارها و اعمال غیرقانونی‌اش کاملاً ثابت کرد. تو گویی بحرین‌، همچون مزرعه‌ای است که نظام می‌تواند با زور و قدرت، مالک آن باشد و به هیچ‌کس هم احترام نگذارد.

نظام با بستن ساختمان‌های جمعیت الوفاق، و ممنوع کردن فعالیت آن، تصمیم گرفت که همه‌چیز را پایان دهد. همه‌چیز و همه‌کس غیر از نظام و جماعتش. و دیگر هیچ خبری از چند گرایی و تنوع نبود. نه تنوع دینی، نه تنوع سیاسی و نه تنوع اجتماعی. هیچ‌چیز و هیچ‌کس نبود و نماند جز نظام و وفادارانش! آن‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند و آن‌ها هستند که اجرا می‌کنند. آن‌ها هستند که سرقت می‌کنند و هم خود آن‌ها هستند که محاکمه می‌کنند. و باقی مردم فقط باید ساکت بنشینند و گوش کنند؛ مالیات بپردازند و جزیه دهند؛ و بدین‌وسیله وفاداری خودشان به حکومت را ثابت کنند. و جز نظام و سینه‌چاکانش، هیچ‌کس ارزش و جایگاهی ندارد.

الوفاق، نهادی مردمی، بزرگ و اصیل است و هر بحرینی وطن‌پرستی که سر جلوی بذل و بخشش نظام خم نمی‌کند و تسلیم سیاست‌های تبعیض‌گرا و انتقام‌جویانه آن نمی‌شود، به الوفاق احترام می‌گذارد. زیرا تمام فرزندان بحرین، الوفاق را نمایانگر آرزوهای خود دیده و آن را نهادی امین می‌بینند که مدافع حقوق همگان است و به رفاه و سعادت آن‌ها می‌اندیشد و بر پیشرفت و بالندگی میهن حریص است.

الوفاق با وجود تمام مشکلات طاقت‌فرسا هم چنان در کنار تمام فرزندان ملت ایستاده است‌ و خواستار دولتی قانون‌مند و نظام‌مند و ملی است. دولتی که به مردمش احترام بگذارد و آینده فرزندان میهن را تأمین کند و در سایه حکمرانی‌اش، شهروند بحرینی و خانواده‌اش با امنیت، آرامش، عزت و کرامت زندگی کنند‌. دولتی که رأی و نظر ملت را محترم بشمارد. رأیی که در تمام این سال‌ها تحت عناوین دروغین، از مردم بحرین سلب شده است.

الوفاق، امروز بیش از هر زمان دیگری به این نکته ایمان دارد که بحرین نیازمند طرح سیاسی کامل و تضمین شده است؛ طرحی سیاسی که شرایطی را برای کشور فراهم آورد که همه مردم از حقوق و آزادی سیاسی برخوردار باشند و در همه عرصه‌های زندگی، با صلح و آرامش و امنیت بی‌حدواندازه زندگی کنند. همه مردم از کاسبان و تاجران گرفته تا کارمندان و کارگران؛ و دانش‌آموزان، دانش‌جویان، نخبگان علمی، سیاست‌مداران، ایده‌پردازان، اهالی رسانه و تمامی اقشار جامعه... یعنی کسانی که در تمام این سال‌ها از سرکوب، تنگنا و وعده‌های دروغ در امان نبودند.

الوفاق معتقد است وقت آن رسیده که کشور به پایداری و آرامش برسد. و این فراهم نمی‌شود مگر  با رضایت و قبول تمام فرزندان وطن که این نیز فراهم نخواهد شد مگر آنکه حکومت از هر آنچه زندگی مردم را سیاه کرده است، دست بردارد. و مردم به حقوق از دست رفته خود برسند. و چنانکه میثاق عمل ملی نوید آن را داده است، دولتی مدرن به وجود آید که مانند دیگر کشورهای اصیل، صاحب قانون اساسی باشد.

انتهای پیام
captcha