آغاز کلاس‌های تابستانه دارالقرآن امام علی(ع) بندرعباس
کد خبر: 3984853
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶

آغاز کلاس‌های تابستانه دارالقرآن امام علی(ع) بندرعباس

مدیر دارالقرآن امام علی(ع) آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس از آغاز کلاس‌های ترم تابستان این دارالقرآن با حضور بیش از 300 دانش‌آموز از مناطق مختلف استان به صورت مجازی، خبر داد.

محمود معلمی، مدیر دارالقرآن امام علی(ع) آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس، در گفت و گو با ایکنا از هرمزگان، فعالیت‌های این دارالقرآن در سال گذشته را تشریح و اظهار کرد: دارالقرآن امام علی(ع) از سال 78 فعالیت خود را زیر نظر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس آغاز کرد. از جمله فعالیت‌های ما در سال گذشته حضور در مدارس و شناسایی دانش‌آموزان مستعد قرآنی و آموزش آن‌ها توسط مربیان و کارشناسان دارالقرآن، بازدید از فعالیت‌های قرآنی مدارس توسط کارشناسان قرآنی، برگزاری جلسات مستمر شورای دارالقرآن بوده است.

وی افزود: برگزاری همایش بزرگ فرزندان انقلاب با محوریت قرآن و انقلاب با حضور بیش از هزار نفر از دانش‌آموزان نواحی یک و 2 بندرعباس با مشارکت سازمان بسیج دانش‌آموزی استان، برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری ممتاز بین‌المللی کشور در امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس، برگزاری مسابقه قرآنی زیباترین تلاوت و تشکیل گروه همخوانی و مدیحه‌سرایی دختران و کسب مقام در مسابقات توسط این گروه از دیگر فعالیت‌های این دارالقرآن در سال گذشته بوده است.

مدیر دارالقرآن امام علی(ع) آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس ادامه داد: برگزاری مرحله مسابقات قرآن دانش‌آموزان، میزبانی مسابقات مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان، آموزش دانش‌آموزان برگزیده مسابقات قرآن، برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن در ترم مهر، بهمن و تابستان در کلیه رشته‌های قرآنی ویژه دانش‌آموزان و اولیا، آموزش بیش از هزار و 200 نفر از دانش‌آموز در ترم‌های تابستان، مهر و بهمن‌ماه در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن، حفظ جزء 30، مداحی و اذان نیز بخش دیگری از فعالیت‌های ما در سال گذشته بوده است.

معلمی اضافه کرد: تجلیل از دانش‌آموزان برتر قرآن در پایان هر ترم کلاس‌های دارالقرآن، جذب غریب به 70 میلیون تومان از خیرین و ارگان‌های مختلف جهت تجهیز دارالقرآن، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه 700 نفر از دانش‌آموزان برتر قرآنی مدارس با حضور اساتید برجسته کشوری در فضای مجازی و آماده‌سازی آنان جهت حضور در مسابقات استانی بخش دیگری از فعالیت‌های دارالقرآن امام علی(ع) است.

وی تصریح کرد: اکنون نیز هم‌زمان با شروع اوقات فراغت تابستانه و به منظور توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش‌آموزان و اولیاء، کلاس‌های ترم تابستان مركز دارالقرآن امام علی(ع) با حضور بیش از ٣٠٠ نفر قرآن آموز از ناحیه یک بندرعباس، مناطق مختلف استان و علاقه‌مندان از سایر استان‌های کشور در حال برگزاری است.

مدیر دارالقرآن امام علی(ع) آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس یادآور شد: این دوره‌های آموزشی از تیرماه سال جاری در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، تجوید، صوت و لحن، مداحی و قصه‌گویی قرآنی با حضور اساتید برجسته استان برای رده‌های سنی پیش‌دبستانی تا بزرگ‌سالان در حال برگزاری است و تا 20 مردادماه ادامه دارد. در پایان به قرآن آموزانی كه در آزمون پایانی، حدنصاب نمره را کسب کنند گواهی پایان دوره اعطاء شده و همچنین در یک مراسم اختتامیه از نفرات اول تا سوم هر رشته با اهدای جوایز، تجلیل می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha