۵ شهرستان آذربایجان‌غربی به رنگ قرمز کرونایی درآمد
کد خبر: 3985730
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵

۵ شهرستان آذربایجان‌غربی به رنگ قرمز کرونایی درآمد

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت از میان ۱۷ شهرستان آذربایجان‌غربی، پنج شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی و سه شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

ارسالی| ۵ شهرستان آذربایجان غربی به رنگ قرمز کرونایی درآمدعلی‌احمد آقاپور، رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی شهرستان‌های استان، اظهار کرد: طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت از میان ۱۷ شهرستان آذربایجان غربی، پنج شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی و سه شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی با اشاره به لیست شهرستان‌های وضعیت قرمز کرونایی استان، افزود: ارومیه، خوی، چایپاره، ماکو و شاهین‌دژ در وضعیت قرمر قرار دارند در حالی که پیش از این خوی تنها شهرستان قرمز استان بود.

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی شهرستان‌های مهاباد، شوط، اشنویه، چالدران، پیرانشهر، سلماس، نقده، میاندوآب و بوکان را از جمله شهرستان‌های با وضعیت نارنجی کرونایی استان برشمرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان‌های پلدشت، سردشت و تکاب در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، بیان کرد: در صورت عدم توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سرعت رنگ کرونایی این شهرستان‌ها هم تغییر پیدا خواهد کرد.

آقاپور گفت: در حال حاضر با شیوع پیک پنجم کرونا، تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها افزایش یافته و برای جلوگیری از افزایش تعداد بیماران پرهیز از تجمعات و زدن ماسک امری ضروری است.

انتهای پیام
captcha