غدیر، گلدسته شعر ولایی است
کد خبر: 3986419
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴

غدیر، گلدسته شعر ولایی است

شاعر و برنامه‌ساز آیینی کشورمان با تصریح بر اینکه در شعر حافظ انوار ولایت امیرالمؤمنین(ع) موج می‌زند، افزود: بزرگترین اتفاقی كه باید در حوزه شعر آیینی رقم خورد، شعر ولایی است و گلدسته این شعر هم غدیر است.

به گزارش ایکنا از فارس، احمد علوی، شاعر و برنامه‌ساز آیینی امروز، 4 مردادماه در جمع خبرنگاران در شیراز ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام دهه ولایت و امامت و در پیش رو بودن عید غدیر گفت: اكنون بعد از گذشت یک هزار و چند صد سال، پیام پیامبر اکرم(ص) رساترین و قو‌ی‌ترین و بلندترین فریاد برای شناساندن غدیر است و در واقع غدیر ابزار شعر و ذوالفقار شعر است و اگر غافل باشیم غدیر بیش از پیش مهجور و غریب باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر غدیر به میزبانی شیراز، بیان كرد: در باب انتخاب شیراز باید گفت كه چه در شعر سعدی و چه در شعر حافظ رندانه رد پای محبت امیرالمؤمنین را می‌توانیم ببینیم و تمام پژوهشگران، حافظ‌پژوهان و سعدی‌شناسان بر این مهم اتفاق نظر دارند.

علوی با تصریح بر اینکه در شعر حافظ انوار ولایت امیرالمؤمنین(ع) موج می‌زند، افزود: بزرگترین اتفاقی كه باید در حوزه شعر آیینی رقم خورد، شعر ولایی است و گلدسته این شعر هم غدیر است اما چرا شعر غدیر؟ چون پیامبر(ص) این پیام را به رساترین شكل ممكن به بشریت رساند.

این شاعر آیینی در پایان تأکید کرد: برگزاری این رویداد در شهری كه به شعر و شعور و جایگاه شعر معروف است، اقدامی زیبا و ارزشمند است.

انتهای پیام
captcha