غزلسرایی شاعران آیینی جهان اسلام در عید غدیر
کد خبر: 3986428
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

غزلسرایی شاعران آیینی جهان اسلام در عید غدیر

دبیر اجرایی هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر غدیر گفت: امیدواریم این رویداد فرصتی باشد که شاعران و هنرمندان به عرض ارادت خود به امام متقین با زبان شعر و هنر بپردازند و این کنگره برگی زرینی سرشار از عشق و ارادت در دفتر جاودانه ادبیات غدیر باشد.

به گزارش ایکنا از فارس، عبدالرضا مروتی اردکانی، دبیر اجرایی هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر غدیر، امروز، 4 مردادماه با بیان اینکه این رویداد ملی همزمان با عید غدیر به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد، گفت: ولایت فرهنگ غنی و پرباری است که محور و استوانه تفکر شیعی است.

وی افزود: انبوه فعالیت‌های ادبی صورت گرفته در خصوص ولایت علوی در قبال حقانیت و مظلومیت آن قطره در مقابل دریا است لذا در هشتمین کنگره بین‌المللی شعر غدیر تلاش کرده‌ایم برنامه‌ای در شأن مولی‌الموحدین امیرالمؤمنین(ع) برگزار کنیم.

دبیر اجرایی هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر غدیر ادامه داد: امیدواریم این رویداد فرصتی باشد که شاعران و هنرمندان در این حوزه به عرض ارادت خود به امام متقین با زبان شعر و هنر بپردازند و این کنگره برگی زرینی سرشار از عشق و ارادت در دفتر جاودانه ادبیات غدیر باشد.

وی در تشریح فعالیت‌های صورت گرفته برای این جشنواره گفت: در ساختار تشکیلاتی کنگره دبیرخانه در ۲ شاخه سامان‌یافته است. نخست بخش علمی و ادبی و دیگری بخش اجرایی که به صورت تمام وقت مشغول فعالیت هستند.

مروتی‌اردکانی ادامه داد: این کنگره با اشراف و مساعدت نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز و بنیاد غدیر در استان فارس سامان یافته و هدایت و مدیریت آن بر عهده حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس به عنوان نهاد تخصصی و مرجع ادب و هنر آیینی استان است.

وی با اشاره به همکاری و مساعدت سایر دستگاه‌ها گفت: سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری شیراز و پتروشیمی شیراز، سازمان بسیج هنرمندان فارس و دبیرخانه فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری طلاب فارس دیگر دستگاه‌هایی هستند که به برگزاری شایسته این رویداد کمک می‌کنند.

مروتی ادامه داد: از جمله نکات مهم برگزاری جشنواره امسال چند بعدی بودن آن است یعنی تنها به شعر اکتفا نشده و مجموعه‌ای از آثار ادبی و هنری در قالب‌های سرود نقالی و پرده‌خوانی، نغمه‌خوانی و غیره تدارک دیده شده تا همزمان با برنامه در حرم مطهر و سایر نقاط شهر اجرا شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: این رویداد ادبی نیز مانند شب شعر عاشورا که آبرویی برای جامعه ادبی هنری خصوصاً شاعران آیینی سرای سومین حرم حضرات معصومین(ع) و شهر شعر است به رویدادی بزرگ و سالانه تبدیل شود تا بتوانیم قطره‌ای از دریای فضایل حضرات آل الله را با زبان تاثیر گذار ادب و هنر بازگو کنیم.

انتهای پیام
captcha