درون‌مایه طاعت‌ها از غدیر نشئت می‌گیرد
کد خبر: 3986439
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶

درون‌مایه طاعت‌ها از غدیر نشئت می‌گیرد

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت و جایگاه غدیر گفت: غدیر، تنها یک رُخداد تاریخی یا یک گذرگاه جغرافیایی نیست، بلکه یک سرفصل اعتقادی است که درون‌مایه همه طاعت‌ها از آن نشئت می‌گیرد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز، مریم تقوا، مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 4 مردادماه گفت: با توجه به اهمیت تببین جایگاه واقعه غدیر خم و تأثیر این رویداد بر تاریخ اسلام و مذهب تشیع، چند برنامه فرهنگی با موضوع این واقعه تاریخی و مذهبی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه غدیر، تنها یک رُخداد تاریخی یا یک گذرگاه جغرافیایی نیست، بلکه یک سرفصل اعتقادی است که درون‌مایه همه طاعت‌ها از آن نشئت می‌گیرد، ادامه داد: رسالت همه پیامبران در غدیر مفهوم می‌یابد و همه‌ رشدها و تعالی‌ها نیز از آنجا آغاز می‌شود از این‌رو، شناخت غدیر از ضروری‌ترین و بنیادی‌ترین شناخت‌های اعتقادی است.

تقوا افزود: یکی از برنامه‌های فرهنگی دانشگاه در این رابطه برگزاری مسابقه کتابخوانی است که به دلیل شرایط کرونایی کشور و منطقه به صورت غیر حضوری و مجازی انجام می‌شود.

وی، منبع کتبی این مسابقه را کتاب «غدیر، قامت ولایت» معرفی کرد که مجموعه‌ای از پرسش و پاسخ‌ها در مورد غدیر خم بوده و از سوی گروه تحقیق و تألیف انتشارات «خادم الرضا(ع)» جمع‌آوری و منتشر شده است.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه زمان برگزاری این مسابقه آنلاین ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز یکشنبه، دهم مرداد سال جاری و از طریق نشانی الکترونیک http://farhangi.sums.ac.ir/new/ است، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از سایت‌های معتبر فروش آنلاین کتاب تهیه کنند.

انتهای پیام
captcha