رسانه‌ها در جنگ روایت‌ها هوشیارانه عمل کنند
کد خبر: 3989354
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱

رسانه‌ها در جنگ روایت‌ها هوشیارانه عمل کنند

فرمانده سپاه قائم آل محمد(ص) استان سمنان بابیان اینکه تلاش دشمن در عرصه رسانه شکست‌ خورده است، گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران باید در جنگ روایت‌ها هوشیارانه عمل کنند.

رسانه‌ها و خبرنگاران در جنگ روایت‌ها هوشیارانه عمل کنند

به گزارش ایکنا از سمنان، حمید دامغانی، فرمانده سپاه استان، عصر روز گذشته، 17 مردادماه در جمع خبرنگاران از طریق ویدئوکنفرانس به مناسبت روز خبرنگار با بیان اینکه متأسفانه یکی از اقشار بسیار زحمتکش و کم‌برخوردار که کمتر به آن توجه می‌شود قشر خبرنگاران هستند، گفت: این افراد زبان گویای مردم هستند اگرچه مشکلات را به گوش مسئولان می‌رسانند ولی توجهی به خود آن‌ها نمی‌شود.

وی ادامه داد: همه مردم به دلیل شرایط خاص اقتصادی و کرونا تحت‌فشارهای شدید بودند و اصحاب رسانه در این‌ بین جهاد کردند که در این راستا خود این افراد دچار مشکلات معیشتی بوده و هستند و کسی پیگیر معیشت آن‌ها نشد که امیدواریم تدابیری اتخاذ شود تا بخشی از چالش‌های آن‌ها کاهش یابد.

فرمانده سپاه قائم آل‌محمد(ص) استان با تأکید بر اینکه تلاش دشمن در عرصه رسانه شکست‌خورده افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران باید در جنگ روایت‌ها هوشیارانه عمل کنند.

دامغانی در خصوص طرح سردار سلیمانی گفت: یک هزار گروه رصدکننده، مراقبتی و حمایتی در طرح شهید سلیمانی ساماندهی شده که در این راستا پنج هزار بسیجی در راستای اجرای این طرح در گروه‌های مذکور شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱۰ نفر بسیجی برای تزریق واکسن در حال کمک رسانی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود هستند، یادآور شد: با تولید و خریداری بیشتر واکسن و توزیع آن در سطح کشور در صورت لزوم از نیروهای بسیجی برای سرعت بخشی به فرایند تزریق واکسن بهره‌گیری خواهد شد.

فرمانده سپاه قائم آل‌محمد(ص) استان با بیان اینکه طی این سال‌ها شاهد جهاد گروه‌های مختلف بودیم اظهار کرد: تنها افرادی که این جهاد را به تصویر کشیدند اما خودشان در قاب نبودند همین خبرنگاران بودند و انصافاً این خبرنگاران بودند که خودشان را در معرض خطر قرار داده و نقش‌آفرینی کرده و چیزی کم نگذاشتند.

دامغانی با تأکید بر اینکه حضور خبرنگاران در سیل در اقصی نقاط کشور، انتخابات و رانش زمین در کالپوش شایان تقدیر است متذکر شد: آنها اجازه ندادند دشمن در این فضای سایبری یکه‌تازی کند زیرا امروز در فضای خاصی از نظر داخلی و خارجی به سر می‌بریم و مردم انتظار دارند بخشی از این فشارها تعدیل یابد که شروع دولت سیزدهم نویددهنده آن است.

به گفته وی؛ مبارزه با تروریسم، دولت‌سازی و مبارزه با مواد مخدر از جمله اهداف آمریکا بود که در نهایت مجبور به فرار از این کشور شد و هیچ دستاوردی نداشت و تنها سعی آن‌ها بر خروج آبرومندانه بود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(ص) استان با بیان اینکه باید عرصه‌ای را فراهم کرد تا ظرفیت استفاده از نصرت الهی را ایجاد کنیم، افزود: شکست محاصره تبلیغاتی دشمن نکته‌ای که باید رسانه‌ها به آن توجه داشته باشند تا در جنگ روایت‌ها پیروز شد.

دامغانی با بیان اینکه امروز چالش در داخل خود آمریکا رقم خورده درصورتی‌که سال‌های گذشته این‌گونه نبود، اظهار کرد: آنها با چالش در عرصه بین‌المللی در مواجه با روسیه می‌کوشند تا از باتلاق سیاسی خاورمیانه رهایی یابد.

انتهای پیام
captcha