کانون خبرنگاران شهید صارمی عتبات عالیات لرستان تشکیل می‏‎شود
کد خبر: 3989393
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

کانون خبرنگاران شهید صارمی عتبات عالیات لرستان تشکیل می‏‎شود

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان از تشکیل کانون خبرنگاران عتبات عالیات خبر داد و گفت: این کانون با نام خبرنگار شهید محمود صارمی فعالیت خواهد داشت که مسئولیت این کانون با صداوسیمای استان است.

کانون خبرنگاران عتبات عالیات لرستان تشکیل شداصغر حقی‌پور، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از عضویت 26 هزار لرستانی در ستاد بازسازی عتبات عالیات تحت عنوان خادمان عتبات عالیات خبر داد و گفت: این خادمان عتبات عالیات از بین اقشار مختلف استان هستند.

وی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌های مردمی و خیران در جهت بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر ائمه‌ اطهار(ع) استفاده کنیم، از تشکیل کانون خبرنگاران عتبات عالیات با هدف همیاری و مشارکت با عتبات عالیات خبر داد و افزود: این کانون با نام خبرنگار شهید محمود صارمی فعالیت خواهد داشت که مسئولیت این کانون با صدا‌وسیمای استان است و اعضای هیئت‌ امنای این کانون نیز به‌زودی تعیین خواهد شد.

حقی‌پور با بیان اینکه هر کانون زیرمجموعه‌های مختلفی خواهد داشت، اضافه کرد: قبل از این نیز کانون بانک ملی به همراه زیرمجموعه‌های آن تشکیل شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان با بیان اینکه اعضای این کانون‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله جمع‌آوری کمک‌های مردمی، اطلاع‌رسانی فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات، بازدید از پروژه‌های مختلف عتبات عالیات استان در حرمین شریفین کربلا، نجف و سامرا فعالیت خواهند داشت، گفت: از قشرهای مختلف از جمله اصناف، خیرین، خبرنگاران، بانک‌ها، هیئت‌های مذهبی، مساجد و... به‌عنوان خادمان افتخاری در عتبات عالیات استان عضو هستند.

حقی‌پور با اشاره به وقف مشارکتی، بیان کرد: با توجه به اینکه اوقاف و امور خیریه موقوفاتی را در دست دارد که در حال حاضر بلااستفاده و نیازمند بازسازی و یا تغییر کاربری هستند، در قالب وقف مشارکتی می‎توان با مشارکت خیرین روی این املاک و اراضی کار کرد و عواید حاصله از آن برای بازسازی عتبات عالیات هزینه شود.

انتهای پیام
captcha