فرهنگ وقف در کهگیلویه‌وبویراحمد مغفول مانده است
کد خبر: 3989907
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳

فرهنگ وقف در کهگیلویه‌وبویراحمد مغفول مانده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرهنگ وقف در این استان مغفول مانده است که امیدوارم رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف کمک کننده باشند.

فرهنگ وقف در کهگیلویه‌وبویراحمد مغفول مانده است

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی اوقاف استان، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان، افزود: اوقاف و امور خیریه می‌تواند در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی از جمله ازدواج ناهنجاری‌های اجتماعی کمک به خانواده زندانیان نقش مهم ایفا کند.

وی اظهارکرد: وقف برای ازدواج و جهیزیه در استان نداریم که امیدوارم رسانه‌ها در این زمینه ما را یاری کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها فرهنگ وقف را متناسب با نیازهای استان از جمله در زمینه ترویج فرهنگ قرآن، وقف در زمینه ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)، وقف در زمینه ازدواج و جهیزیه و وقف در زمینه کمک به خانواده‌های زندانیان را ترویج دهند.

نصیرالاسلامی تصریح کرد: توسعه حرم امامزادگان علاوه بر اشتغالزایی و درآمدزایی برای مردم در کاهش مولات اجتماعی مؤثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه فرهنگ وقف در استان کهگیلویه و بویراحمد مغفول مانده است، ادامه داد: میزان موقوفات در استان کم است و در این زمینه در بین آخرین استان‌های کشور هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هر کس در استان کهگیلویه و بویراحمد بخواهد وقفی انجام دهد و مدیریت و اداره موقوفه را خودش انجام دهد اداره اوقاف تنها کار ثبت آن را انجام می‌دهد و از صفر تا ۱۰۰ اداره را در واقع انجام خواهد داد.

نصیرالاسلامی تاکید کرد: تنها یک مورد موقوفه برای عزاداری و روضه‌خوانی حضرت اباعبدالله الحسین در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که این موقوفه در شهرستان گچساران است.

وی اظهارکرد: انتظار می‌رود که در زمینه ترویج فرهنگ وقف مبلغین، روحانیون و رسانه‌ها، تبلیغ و فرهنگ سازی بیشتری داشته باشند. در همه ابعاد فرهنگی و اجتماعی در صورت مشارکت خیرین و افراد دارای تمکن مالی می‌توانیم وقف در استان داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وقف مال دولت و حاکمیت نیست بلکه مال عموم مردم است و در واقع وقت چشمه جاری است.

برگزاری جشنواره وقف و رسانه، ایجاد و راه اندازی موقوفه در زمینه رسانه و تعامل و همکاری بیشتر با رسانه ها در جهت ترویج فرهنگ وقف از جمله مسایل مطرح شده از سوی اعضای هئیت مدیره خانه مطبوعات در این نشست بوده است.

انتهای پیام
captcha