استفاده از ظرفیت مساجد در راه‌اندازی کارگاه‎های کسب و کار
کد خبر: 3989945
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در قم خواستار شد:

استفاده از ظرفیت مساجد در راه‌اندازی کارگاه‎های کسب و کار

پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم گفت: مساجد متعددی در سطح شهر وجود دارند که فضای بلااستفاده دارند در حالی که می‌توان از این فضا برای کارگاه‌های آموزشی و اشتغال‌زایی استفاده کرد و اگر مسئولان مربوطه این فضا را در اختیارمان قرار دهند می‌توانیم کار را گسترش بدهیم و افراد بیشتری مشغول به کار شوند و رزق حلال به‌دست بیاورند.

استفاده از فضای خالی مساجد استان برای اشتغال‌زاییبه گزارش ایکنا از قم، اعظم صفری‌مقدم، پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان در گفت‌وگو با ایکنا از قم، بیان کرد: حدود 10 سال است که در زمینه تولید پوشاک زنانه و دخترانه فعالیت می‌کنم، اما این فعالیت در چند ماه اخیر منسجم‌تر و کامل‌تر شده است.

وی ادامه داد: با همکاری و حمایت دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم و دفتر تسهیل‌گری شهرقائم، کارگاهی در محله شهرقائم برای خانم‌های سرپرست خانوار و علاقه‌مند به اشتغال راه‌اندازی کردیم و حدود 15 نفر در این زمینه مشغول به کار هستند، همچنین در همین راستا کارگاه که به کمک سپاه در پردیسان احداث کردیم نیز حدود شش نفر مشغول به فعالیت هستند.

صفری‌مقدم با بیان اینکه ابتدا در طبقه پایین منزل مشغول بودم، تصریح کرد: به خاطر فضای کمی که داشتم به‌دنبال فضای بزرگتر و توسعه کسب‌وکار بودم و با ثبت نام در این طرح و مشاوره و پیگیری‌های انجام شده و جلسات مشترک با مسئولان طرح و همکاری دفتر تسهیل‌گری محله شهرقائم، توانستیم ساختمانی را تجیهز و کارگاه را ایجاد کنیم. همچنین در زمینه آموزش‌های مهارتی و تخصصی، تهیه چرخ خیاطی و معرفی نیروهای توانمند، مشاوره‌های تخصصی کمک شایانی به ما انجام شد.

پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم ادامه داد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا اگر امکان برگزاری نمایشگاه‌ها باشد می‌توانیم با شرکت در آنها برند خود را معرفی کنیم و بازار کارمان را گسترش دهیم.

وی اظهار کرد: تصمیم دارم که کارگاه و کلاس‌های آموزشی را توسعه دهیم و برای افراد بیشتری به‌ویژه در  مناطق کم‌برخوردار اشتغال‌زایی داشته باشم؛ اما به‌دلیل کوچک بودن فضای کارگاه امکان این کار را نداریم.

صفری‌مقدم بیان کرد: مساجد متعددی در سطح شهر وجود دارند که فضای بلااستفاده دارند در حالی که می‌توان از این فضا برای کارگاه‌های آموزشی و اشتغال‌زایی استفاده کرد و اگر مسئولان مربوطه این فضا را در اختیارمان قرار دهند می‌توانیم کار را گسترش بدهیم و افراد بیشتری مشغول به کار شوند و رزق حلال به‌دست بیاورند.

یادآور می‌شود، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و با اجرای جهاددانشگاهی در ۳۱ استان کشور در حال اجراست.

انتهای پیام
captcha