۵۰۰ موقوفه ویژه ماه محرم در طرقبه شاندیز اجرای نیت می‌شوند
کد خبر: 3991464
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲

۵۰۰ موقوفه ویژه ماه محرم در طرقبه شاندیز اجرای نیت می‌شوند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز گفت: تعداد ۵۰۰ موقوفه ویژه ماه محرم با نیت برپایی عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و اطعام عزاداران حسینی به ارزش ۱۴ میلیارد ریال در شهرستان طرقبه شاندیز اجرای نیت می‌شود که موقوفه میرزا عبدالجواد در شاندیز از جمله این موقوفات شاخص با نیت عزاداری سیدالشهدا(ع) است.

حجت‌الاسلام حبیب صادقی، رئیس اداره اوقاف وامور خیریه طرقبه شاندیز در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا بیان کرد: همزمان با ماه محرم و ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع)، ۵۰۰ موقوفه به ارزش ۱۴ میلیارد ریال با نیت‌های عزاداری، اطعام، روضه‌خوانی، مداحی و سخنرانی در مساجد و حسینیه‌های طرقبه شاندیز و روستاهای این شهرستان اجرای نیت می‌شود.
 
وی با اشاره به این موقوفات در سطح شهر و روستاهای شهرستان، تصریح کرد: روستاهای ازغد، طرقدر، عنبران، حصار گلستان، دهبار، ابرده، نقندر در بخش طرقبه و روستاهای زشک، ابرده علیا، سرآسیاب، ابرده سفلی، خادر و حصار سرخ از جمله روستاهای شهرستان است که بیشترین موقوفات با نیت ماه محرم را دارند.
 
حجت‌الاسلام صادقی با تأکید بر اینکه مراسم عزادارای حضرت سیدالشهدا(ع) در فضای باز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در روستاهای دارای موقوفات مرتبط برگزار می‌شود، افزود: موقوفات عبدالله رضوی و میرزا عبدالجواد در شاندیز، مجتهد کلیددار در جاغرق از جمله موقوفات شاخص و باارزش با نیت ویژه ماه محرم در سطح شهرستان است.
 
وی با اشاره به اجرای طرح سوگواره «بصیرت عاشورایی» در شهرستان بیان کرد: مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) به مدت ۱۰ در جوار بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز صحن کوثر با ویژه‌برنامه‌های سخنرانی، مداحی، روضه‌خوانی و توزیع اطعام بین عزاداران حسینی به صورت بسته‌بندی، برگزار می شود.
 
رئیس اداره اوقاف طرقبه شاندیز اظهار کرد: برپایی ایستگاه سلامت با تست فشارخون، قندخون، اکسیژن و توزیع ماسک و ضدعفونی کننده به مدت ۱۰ شب، اجرای ویژه‌برنامه‌های لبیک یاحسین، لبیک یا رسول‌الله و رهروان زینبی در جوار بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع) نیز برگزار می شود.
 
وی بیان کرد: با اجرای طرح «شمیم حسینی» به بیش از ۵۰ هیئت مذهبی در سطح شهرستان طرقبه شاندیز برای برپایی مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) از عوائد موقوفات مرتبط مساعدت مالی شد.
 
اعظم دوست‌حصار
انتهای پیام
captcha