قم در روز عاشورای حسینی غرق در عزا و ماتم است
کد خبر: 3991736
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷

قم در روز عاشورای حسینی غرق در عزا و ماتم است

عاشقان حسینی در قم در روز عاشورای حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آیین‌های عزاداری در فضای باز حضور یافته‌اند و بر مظلومیت سید و سالار شهیدان کربلا و یاران باوفایش اشک ماتم می‌ریزند و به سوگ نشسته‌اند.

قم در روز عاشورای حسینی غرق در عزا و ماتم استبه گزارش ایکنا از قم، بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) یکپارچه سیاهپوش است، و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع)‌ با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در مجلس عزای حسینی امروز 28مرداد ماه مصادف با عاشورای حسینی در این مکان مقدس حضور پیدا کرده و این مصیبت بزرگ را به کریمه اهل ‌بیت(ع) تسلیت‌ می‌گویند.  

هم‌چنین مراسم عزاداری در مسجد مقدس جمکران نیز با رعایت مسائل بهداشتی در حال برگزاری است و عزاداران حسینی به صاحب عزا امام زمان(عج)، با گریه و ماتم عرض تسلیت می‌کنند.

از سوی دیگر کسانی که به خاطر رعایت مسائل بهداشتی نتوانسته‌اند، در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)‌حضور پیدا کنند، با نصب پرچم‌های مشکی بر سر در منازل خود به سوگ حضرت سیدالشهدا(ع) نشسته‌اند و به یاد مظلومیت سومین امام شیعیان اشک ماتم می‌ریزند و برسر و سینه می‌زنند.

قم در این روز حزن‌انگیز شاهد جلوه‌های بی‌بدیلی از عشق و ارادت به امام حسین (ع) و یاران باوفایش است و علاوه بر شوارع و میادین اصلی شهر، در محله‌ها و کوچه‌ها با نصب بیرق‌های مشکی همانند سال‌های پیشین مردم در سوگ مولای خود حضرت سیدالشهدا(ع) عزاداری می‌کنند.

امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت دسته روی خیابان از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا دسته‌های عزاداری از برپایی دسته‌های عزاداری در حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران محروم هستند و به توصیه ستاد ملی کرونا هم اکنون در محل هیئت و در فضای باز با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در حال عزاداری هستند.

 

انتهای پیام
captcha