صحیفه وامدار از عطر مناجات امام سجاد(ع) است
کد خبر: 3992041
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹

صحیفه وامدار از عطر مناجات امام سجاد(ع) است

کارشناس مذهبی و مبلغ دینی حوزه‌علمیه برادران استان اردبیل، گفت: زین‌العابدین(ع)، بازمانده کاروان به خون غلتیده کربلا بود که بار سنگین امامت را در دوران ظلم و خفقان برعهده گرفت و صحیفه ای نگاشت که وامدار از عطر مناجات اوست.

صحیفه وامدار از عطر مناجات امام سجاد(ع) استحجت‌الاسلام والمسلمین هادی گوزل‌زاده، کارشناس مذهبی و مبلغ دینی حوزه‌علمیه برادران استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، گفت: زین‌العابدین(ع) بازمانده کاروان به خون غلتیده کربلا بود که بار سنگین امامت را در دوران ظلم و خفقان برعهده گرفت و در بحرانی‌ترین شرایط به نحو شایسته‌ای مدیریت کرد و شیعه مدیون اراده و حکمت او است.

وی افزود: بعد از حادثه عاشورا فضای جامعه اسلامی یک فضای پرآسیب بحران‌زده شد و امام سجاد(ع) با وجود همه مصائب همچنین ناراحتی‌هایی که از مردم مکه و مدینه و جامعه اسلامی داشتند و با توجه به کم‌توجهی جامعه مسلمین به پدر بزرگوارشان در حادثه کربلا، هیچگاه نسبت به جامعه بی‌توجه نشدند.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: جامعه مدینه جامعه ای بود که عاشورای حسینی را دیده یا شنیده بود ولی با امام همراه نشد و این جامعه بعد از حادثه کربلا به گناه روی آورد.

حجت‌الاسلام گوزل‌زاده، بیان کرد: امام زین‌العابدین با استقامت، تدبیر و برنامه‌ریزی باعث تغییر در چنین شهری شد، به گونه‌ای تغییر ایجاد کردند که چند هزار نفر در کلاس‌های امام باقر(ع) و امام صادق(ع) حاضر می شدند.

مبلغ دینی حوزه‌علمیه برادران استان اردبیل، یادآور شد: میدان داری جوانان در عزاداری‌ها و هیئات نشان داده است که عشق به امام حسین(ع) ریشه در فرهنگ و تاریخ ما دارد.

وی با اشاره به راهگشایی و تدبیر امام سجاد در دوران امامت خود، گفت: یکی دیگر از مشکل جامعه مسلمین مسئله عبدالله بن زبیر بود، چون وی رهبر مردم مکه از سال ۶۱ تا ۷۳ هجری و کسی بود که هیچگاه ولایتی و اهل‌بیتی نبود بلکه دشمن اهل‌بیت بود، به گونه‌ای که شش ماه نماز جمعه خواند و یک بار نام پیامبر(ص) را ذکر نکرد و وقتی علت را پرسیدند، گفت پیامبر نسلی دارد و من می ترسم نسلش دچار غرور شوند.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: امروز، سی‌ام مردادماه، مصادف با دوازدهم محرم الحرام و به روایتی سالروز شهادت امام چهارم حضرت زین‌العابدین(ع) که صحیفه اش وامدار از عطر مناجات اوست، آن حضرت در پنجم شعبان سال ۳۸ قمری در مدینه دیده به جهان گشود و پس از شهادت امام حسین(ع) در محرم سال ۶۱ قمری، در ۲۳ سالگی به مقام امامت نایل آمد و در سخت ترین شرایط تاریخ اسلام، رهبری شیعیان را بر عهده گرفتند و پس از بازگشت به مدینه، به مدت ۳۴ سال امامت شیعیان را در طول ۵۷ سال عمر بابرکت خود بر عهده داشتند.

انتهای پیام
captcha