ترویج معارف رضوی؛ از شاخص‌های تحقق بیانیه گام دوم انقلاب
کد خبر: 3992258
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

ترویج معارف رضوی؛ از شاخص‌های تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

در بخشی از پیام نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی که برای دعوت مردم جهت شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی صادر شده آمده است: «ترویج معارف زندگی‌ساز رضوی در جامعه یکی از شاخص‌های مهم برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است».

به گزارش ایکنا از فارس، مجید انصاری، نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی در پیامی از همه مردم برای حضور و شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

در این پیام آمده است:  

 بسم الله الرحمن الرحیم

ترویج معارف زندگی‌ساز رضوی در جامعه یکی از شاخص‌های مهم برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است. یادگیری، تبلیغ و ترویج آموزه‌های تمدن‌ساز رضوی تکلیفی است بر همه انسان‌هایی که در پی تحقق آرمان‌شهر رضوی هستند. همچنان که امام علی‌بن موسی الرّضا(ع) بگشاید می‌فرماید:

«رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا،» فَقُلْتُ لَهُ: «فَکَیْفَ یُحْیِی أمْرَکُمْ؟» قالَ: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا»؛ «خداوند، رحمت کند آن بنده‌ای را که امر ما را زنده کند!». گفتم: چگونه امر شما را زنده کند. فرمود: «علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، که اگر مردمْ زیبایی‌های گفتار ما را می‌دانستند، از ما پیروی می‌کردند.»

با نگاهی به همین روایت معنادار شایسته است در ترویج و تعمیق معارف رضوی به عنوان‌ مهم‌ترین گام برای اعتلا و تعالی ایران عزیزمان سعی و تلاش همگانی داشته باشیم. در این راستا کتاب و فرهنگ کتابخوانی رضوی از اهمیت فراوانی در یادگیری، تبلیغ و ترویج معارف رضوی و شکل‌گیری آرمان‌شهر رضوی بر عهده دارد. با توجه به فرموده رهبر معظم‌ انقلاب (مدظله العالی) بهترین و والاترین شیوه بهره‌مندی از ساعات و لحظات گرانبهای زندگی، مطالعه و انس با کتاب است و نیکوتر آنکه این مطالعه در جهت شناخت هرچه بیشتر سیره اخلاقی و عملی اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) باشد.

اینجانب ضمن قدردانی از متولیان و دست‌اندرکاران برگزاری یازدهمین دوره جشنواره کشوری کتابخوانی رضوی، در این شرایط سخت کرونایی که باعث شده است بیشترین وقت مردم و خانوده‌ها در خانه گذرانده شود، از همه خانواده‌ها و جوانان فهیم و فکور ممسنی و رستم دعوت می‌کنم با شرکت در این جشنواره ارزشمند از آموزه‌ها و معارف زندگی‌ساز رضوی بهره‌مند شوند. شایسته است عموم مردم فرهیخته، خصوصاً نهادهای فرهنگی و مردمی شهرستان‌های ممسنی و رستم در برگزاری هر چه با شکوه‌تر این رویداد، همراهی و مساعدت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha