تشدید نظارت بر فعالیت اصناف و برخورد با تخلفات کرونایی در کردستان
کد خبر: 3993020
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

تشدید نظارت بر فعالیت اصناف و برخورد با تخلفات کرونایی در کردستان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تشدید نظارت بر فعالیت اصناف و برخورد با تخلفات کرونایی خبر داد و گفت: ۳ تالار و یک واحد رستوران در سنندج به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تخطی از مقررات و مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا با کسب مجوز قضایی پلمپ شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، آرزو فلاحی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز، سوم شهریورماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: با توجه به شرایط قرمز کرونا در سنندج، روند نظارت بر فعالیت اصناف و ادارات همچنان با شدت و حساسیت ویژه تداوم دارد.

وی با بیان اینکه روند فعالیت‌های نظارتی همچنان با حساسیت ویژه ادامه دارد، افزود: طی سه روز گذشته 9 اکیپ مشترک ستادی از 129 واحد صنفی و در قالب بازدیدهای محیطی 393 مورد بازرسی از صنوف مختلف توسط کارشناسان محیطی این مرکز به انجام رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان درخصوص نظارت بر مراکز عرضه مستقیم مواد غذائی آماده بیان کرد: در این زمینه از 138 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی آماده، مواد خوراکی، رستوران، کافی شاپ و مراکز مشابه بازدید شده است و سه نمونه مواد غذائی در مراکز یاد شده جهت تایید سلامت مواد بکار گرفته شده مورد نمونه برداری قرار گرفت.

وی در ادامه به اقدامات نظارتی برسلامت نان شهرسان سنندج گریزی زد و ادامه داد: 2 مورد نان خبازی‌های سطح شهر نیز مورد نمونه‌برداری قرار گرفته که میزان نمک مجاز در آن و عدم استفاده از جوش شیرین در نان مورد آزمایش قرار گیرد.

فلاحی در بخش دیگری از سخنان خود به برخورد با اصناف خاطی اشاره کرد و افزود: در راستای این بازدیدها 18 واحد صنفی مختلف به سهل انگاری در اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی اخطاریه 24 ساعته در یافت نمودند و مقدار 80 کیلو گرم مواد غذایی تاریخ گذشته کشف و ضبط شد.

وی در ادامه از پیگیری 14 مورد اخطاریه های صادر شده در گذشته و سه مورد شکایات مردمی در طی سه روز گذشته خبرداد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در زمینه اقدامات نظارتی و کنترلی در زمینه بهبود کیفیت آب شرب شهری عنوان کرد: در این مدت تعداد 42 مورد نمونه گیری آب و 220 مورد تست کلر سنجی در راستای تایید سلامت آب شرب شهری توسط بازرسان این مرکز به انجام رسیده است.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت شهروندان از اولویت و اهمیت بالایی برخوردار بوده و با افراد خاطی برابر قانون رفتار خواهد شد، بیان کرد: با توجه به وضعیت کنونی بیماری کرونا در سنندج متأسفانه تعدادی از صاحبان مشاغل و صنوف در این زمینه همکاری لازم را نداشته و گاهی این افراد به امنیت سلامت شهروندان لطمه می‌زنند.

فلاحی پیگیری‌های لازم در خصوص عدم برگزاری مجالس عروسی در تالارهای سطح شهر را از دیگر اقدامات نظارتی و کنترلی بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت سنندج بیان کرد.

وی بیان کرد: در مدت زمان یاد شده سه واحد تالار عروسی و یک رستوران در سنندج به علت بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی و سهل‌انگاری در این زمینه باکسب مجوز قضائی پلمپ شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان ضمن درخواست از مردم جهت رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و اهمیت به اقدامات پیشگیرانه در مقابله با کرونا یادآور شد: در سه روز گذشته تعداد 463 مورد نمونه گیری از شهروندان سنندجی در مراکز سرپائی تست کرونا از نظر ابتلا به این بیماری به انجام رسیده است.

انتهای پیام
captcha