ضرورت استفاده از زندانیان در فعالیت‌های اقتصادی آذربایجان غربی
کد خبر: 3993208
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

ضرورت استفاده از زندانیان در فعالیت‌های اقتصادی آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: فعالان اقتصادی استان قسمتی از نیروی انسانی مورد نیاز خود را از زندانیان تامین کنند.

ارسالی| ضرورت استفاده از زندانیان در فعالیت‌های اقتصادی آذربایجان غربیناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، 4 شهریور، در بازدید بندهای نسوان و نوجوانان و کارگاه حرفه‌آموزی بانوان اظهار کرد: فعالان اقتصادی استان قسمتی از نیروی انسانی مورد نیاز خود را از زندانیان تامین کنند تا نه تنها از اجر معنوی این کار بهره بگیرند بلکه از این نیرو در گرداندن چرخ تولید خود بهره ببرند.

وی افزود: بنیاد تعاون باید از ظرفیت فعالان اقتصادی این استان بهره لازم را ببرد  تا از این طریق اشتغال در استان زیاده شده و به کاهش تعداد بیکاران کمک شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: بنیاد تعاون یک نهاد عام‌المنفعه بوده که بدون دریافت بودجه‌ای از دولت به صورت خودگردان در زمینه‌های مختلف فعالیت کرده و نه تنها تعدادی از زندانیان در قبال کار و فعالیت‌های خود دستمزد دریافت می‌کنند بلکه سود حاصل از واحدهای تولیدی این بنیاد مستقیما صرف زندانیان و خانواده‌های ایشان می‌شود.

وی به اثرات مثبت اشتغال زندانی اشاره و عنوان کرد: اشتغال به کار زندانی نه تنها تاثیر مستقیم و بسیار مهمی از نظر درآمدزایی برای زندانی و خانواده وی دارد بلکه خود عاملی برای پیشگیری از وقوع مجدد جرم از سوی زندانی است.

انتهای پیام
captcha