10 فوتی و 1250 مبتلای جدید به کرونا در لرستان
کد خبر: 3994447
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد:

10 فوتی و 1250 مبتلای جدید به کرونا در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به ابتلای هزار و ۲۵۰ بیمار جدید به کرونا و فوت 10 نفر طی یک شبانه‌روز در لرستان، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون دو هزار و 237 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در لرستان جان باخته‎اند.

10 فوتی و1250 مبتلای جدید به کرونا در لرستانبه گزارش ایکنا به‌ نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، محمدرضا نیکبخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ظهر چهارشنبه، 10 شهریور در تشریح وضعیت کرونا در لرستان، گفت: طی شبانه‎روز گذشته 10 لرستانی بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و هزار و 250 نفر هم به کرونا مبتلا شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون دو هزار و 237 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در لرستان جان باخته‎اند، اضافه کرد: تاکنون 166 هزار و 423 نفر در لرستان به این ویروس مبتلا شده‎اند و هزار و 328 بیمار کرونایی در مراکز درمانی لرستان تحت مراقبت‌های پزشکی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در حال حاضر همه 11 شهرستان لرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، اظهار کرد: در کنار تسریع در واکسیناسیون مردم، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‎گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان مهمترین راه مقابله با ویروس خطر ناک کروناست.

افتتاح مرکز واکسیناسیون در بهداری شهید امیری سپاه لرستان

مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه ابوالفضل(ع) لرستان نیز نهم شهریور در حاشیه افتتاح مرکز واکسیناسیون مشترک سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و دانشگاه علوم پزشکی لرستان که در محل بهداری شهید امیری سپاه استان انجام شد، گفت: در استان لرستان سه مرکز مستقل واکسیناسیون و شش مرکز مشترک بین سپاه و دانشگاه علوم پزشکی استان در راستای تسریع و تسهیل واکسیناسیون توسط سپاه حضرت ابوالفضل(ع) در سراسر استان راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه امروز مرکز واکسیناسیون مستقل سپاه استان در بهداری شهید امیری راه‌اندازی شد، افزود: هدف از راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون توسط سپاه استان تسریع و تسهیل در امر واکسیناسیون است، چراکه به هر میزان سرعت واکسیناسیون بیشتر شود تضمینی برای پاییز و پیک‌های بعدی کرونا ایجاد می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به راه‌اندازی مرکز مشاوره تلفنی و خدمات درب منزل در استان لرستان، بیان کرد: با توجه به شیوع پیک پنجم کرونا تحت عنوان کرونا دلتا و وضعیت قرمز استان لرستان در راستای طرح شهید سلیمانی مرکز مشاوره تلفنی و خدمات درب منزل توسط سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان راه‌اندازی شد و مردم می‌توانند جهت دریافت مشاوره تلفنی و خدمات درب منزل از ساعت 8 تا 24 با مرکز مشاوره تلفنی و خدمات درب منزل تماس بگیرند و سؤالات، دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که در ارتباط با کرونا دارند با پزشکان یا پرستاران مستقر در مرکز مطرح کنند.

کشکولی گفت: پس از تماس تلفنی مردم با مرکز مشاوره چنانچه با مشاوره تلفنی اضطراب و نگرانی فرد تماس گیرنده برطرف نشود پزشک یا پرستار مستقر در مرکز با آمبولانس یا موتور به درب منزل فرد تماس گیرنده، مراجعه و خدمات مشاوره‌ای، بهداشتی و درمانی به صورت حضوری انجام می‌شود.

وی هدف از اجرای راه‌اندازی مرکز مشاوره تلفنی را کاهش اضطراب و استرس مردم دانست و تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی مرکز مشاوره تلفنی کاهش اضطراب و استرس در میان افراد مشکوک به کروناست که فرد تنها درد کرونا را تحمل کند و دردهای جانبی به دوش بسیج و سپاه باشد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه در 9 شهرستان استان لرستان مرکز مشاوره تلفنی و خدمات درمانی، معیشتی و حمایتی توسط سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان راه‌اندازی شده است، ادامه داد: سپاه پاسداران با کلیه تجهیزات و نیروی انسانی آماده ارائه خدمت به بیماران کرونایی استان است و چنانچه نیازمند راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در استان باشیم سپاه حضرت ابوالفضل(ع) با تمام امکانات در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است.

وضعیت فوق حاد کرونا در سلسله

سیدضیاالدین حجازی، رئیس بیمارستان امام شهرستان سلسله نیز در سخنانی با اشاره به وضعیت فوق حاد شیوع کرونا در شهرستان سلسله، اظهار کرد: بیمارستان امام شهرستان سلسله به‎عنوان تنها بیمارستان این شهرستان با ظرفیت اسمی 64 تخت بیمارستانی از ابتدای شیوع کرونا محل بستری بیماران کرونایی است.

وی افزود: واقعیت این است وضعیت کرونا در شهرستان سلسله از حدود 15 روز گذشته در وضعیت فوق حاد قرار دارد و به‎دلیل حجم بالای بیماران مبتلا به کرونا ظرفیت بیمارستان را از 64 تخت به بیش از 90 تخت رسانده‌ایم و با این وجود کلیه تخت‌ها پُر بوده و روزانه بیش از 20 بیمار در انتظار بستری هستند.

رئیس بیمارستان امام شهرستان سلسله اضافه کرد: علاوه ‎بر بیماران بستری و بیمارانی که در انتظار تخت خالی هستند روزانه بیش از صد بیمار مبتلا به کرونا به‌صورت سر پایی با مراجعه به بیمارستان داروی ضد ویروس کووید رمدسیویر دریافت می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت حاد شیوع کرونا در شهرستان سلسله و افزایش بیماران مبتلا به این ویروس ظرفیت بیمارستان و کلیه تخت‌های سرپایی بیمارستان تکمیل و جوابگوی بیماران جدیدی که مبتلا می‌شوند نیست در همین راستا یک چادر بیمارستان صحرایی توسط جمعیت هلال‌احمر در درحال راه‌اندازی است.

حجازی گفت: علاوه‎ بر بیمارستان صحرایی هلال‌احمر که در حال آماده‎سازی است به‎دلیل حجم بالای مراجعه‎کنندگان مبتلا به کرونا به بیمارستان ناچار شدیم فضای پارکینگ بیمارستان را نیز با کمک هیئت موکب ثارالله شهرستان سلسله آماده کنیم تا بتوانیم تخت‎هایی را جهت درمان بیماران سرپایی که روزانه مراجعه می‌کنند و دارو دریافت می‎کنند در این محل مستقر کنیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه با وضعیت فعلی مراجعه‎کنندگان به بیمارستان پیش‎بینی می‌شود وضعیت ابتلای به کرونا در شهرستان حادتر شود، ضمن گلایه از مردم شهرستان سلسله، اظهار کرد: متأسفانه در شهرستان سلسله مردم به‎صورت خانوادگی درخواست انجام سی تی اسکن غیر ضروری دارند و چنانچه انجام ندهیم با برخورد بد آنها روبرو می‌شویم واقعیت این است من و همکارانم از این‌گونه برخوردها و درگیری‌های کلامی مراجعه‎کنندگانی که درخواست سی تی اسکن غیر ضروری دارند بسیار خسته شده‌ایم.

حجازی افزود: مسافرت‌ها، تجمعات خانوادگی، مهمانی‌های جمعی، حضور در منازل افراد پرخطر به شدت به‎عنوان عامل می‌تواند میزان موارد ابتلا و البته مرگ و میرها را در روزهای آتی تحت‎تأثیر قرار دهد. بنابراین از مردم تقاضا می‌کنیم علاوه ‎بر رعایت دقیق‌‎تر شیوه‌‎نامه‌‌های بهداشتی، باید از برخی رفتارهای پرخطر در سطوح فردی و اجتماعی پرهیز کرده و از رفتن به سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

ابتلای روزانه 20 نفر به کرونا در رومشکان و تبدیل وضعیت از نارنجی به قرمز

نعمت‌اله دستیاری، فرماندار رومشکان نیز در سخنانی، اظهار کرد: پس از اینکه وضعیت رومشکان در چند هفته پیاپی نارنجی بود، از هفته گذشته وضعیت این شهرستان نیز مثل سایر شهرستان‌های لرستان، قرمز شده است.

وی با یادآوری اینکه آمار مبتلایان کرونا در رومشکان نسبت به قبل از پیک پنجم، پنج تا شش برابر شده است، تصریح کرد: در حال حاضر به‌طور میانیگین روزانه تست 20 نفر در این شهرستان به کووید19مثبت می‌شود که البته خوشبختانه در یک ماه گذشته فوت هیچ شخصی در رومشکان به سبب ابتلا به کرونا ثبت نشده است.

فرماندار رومشکان با اشاره به اینکه در رومشکان اماکن زیاد شلوغ نداریم، افزود: باشگاه‌ها و رستوران‌ها را تعطیل کرده‌ایم و سایر محدودیت‌های شهرهای قرمز در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، تأکید کرد: در چند روز گذشته آمار مبتلایان کرونا در رومشکان کاهشی بوده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

دستیاری گفت: سرایت دلتا خیلی زیاد بوده و در برخی از افراد، ابتلا به صورت خانوادگی است و همین مشکلات را بیشتر می‌کند.

فرماندار رومشکان با بیان اینکه مردم از دورهمی‌ها و شب‎نشینی‌ها پرهیز کنند تا از پیک پنجم گذر کنیم، اضافه کرد: از شهروندان می‌خواهیم که همچنان موارد لازم را رعایت و با ستاد شهرستانی مقابله با کرونا همکاری کنند.

انتهای پیام
captcha