طرح «۳۱۳» در البرز اجرا می‌شود
کد خبر: 3994509
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
مدیرکل کمیته امداد البرز:

طرح «۳۱۳» در البرز اجرا می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز گفت: در راستای افزایش کیفیت زندگی محرومان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد طرح «۳۱۳» با مشارکت این نهاد و اداره‌‌کل تبلیغات اسلامی استان اجرا می‌شود.

طرح «۳۱۳» در البرز اجرا می‌شود

محمد محمدی‌فرد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: طرح «۳۱۳» برگرفته از ۳۱۳ نفر از یاران امام زمان(عج) است که در ۳۱۳ روستای کشور از جمله روستاهای البرز که دارای روحانی مستقر هستند اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و به‌منظور ارتقای زندگی مددجویان ساکن در مناطق محروم به مدت پنج ماه برگزار می‌شود.

این مسئول هدف از اجرای این طرح را ارائه خدمات فرهنگی و ارتقای باورهای دینی و کنترل آسیب‌های اجتماعی در روستاهای منتخب دانست و گفت: روستاهای محروم در اولویت این طرح هستند و مبلغان مشکلات آن‌ها را شناسایی و برای حل آن راهکار ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح روحانیون مستقر در روستاها، در دیدار چهره به چهره با خانواده‌ها مسائل فرهنگی و مشکلات معیشتی آنان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

محمدی‌فرد گفت: همچنین با اجرای این طرح در هر ماه برای یک خانواده مراسم روضه خانگی به مدت نیم ساعت و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی از این طرح به‌عنوان یک حرکت جهادی، در جهت تقویت سلامت فکری، فرهنگی و توانمندسازی در مسیر افزایش کیفیت زندگی و معیشت محرومان، یاد کرد و گفت: در حاشیه اجرای طرح سرکشی‌های لازم برای شناسایی مسائل و مشکلات خانواده‌ها نظیر مسکن، فرهنگی، اشتغال نیز انجام و نسبت به رفع مشکلات اقدام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز بیان کرد: با اجرای این طرح از طرح‌های اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد استان حمایت‌های لازم برای رسیدن خانواده‌ها به توانمندی کامل صورت می‌گیرد و افراد نیازمند و مستعد طرح‌های اشتغال شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شود.

انتهای پیام
captcha