رشد 5700 درصدی کمک خیرین در خوشاب
کد خبر: 3994625
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶

رشد 5700 درصدی کمک خیرین در خوشاب

رئیس کمیته امداد خوشاب با اشاره به رشد 5700 درصدی کمک‌های خیرین در ایام کرونا در شهرستان خوشاب نسبت به گذشته گفت: 30 میلیارد ریال برای پایدارسازی مشاغل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد خوشاب پرداخت شده است.

رشد 5700 درصدی کمک خیرین در خوشابحسن خالقی، رئیس کمیته امداد خوشاب در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی با بیان اینکه بیشتر وام‌های پرداختی در سال‌های گذشته برای اشتغال مددجویان در حوزه‌های کشاورزی و دامداری بود گفت: به دلیل مشکلاتی که برای بسیاری از دامداران و کشاورزان در سال جاری رخ داد، مبلغ سه میلیارد تومان وام برای خرید و تهیه آذوقه دامداران و حمایت از کشاورزان پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه مشاغلی نظیر دامداری در شهرستان اشباع شده و با توجه به گرانی علوفه و افزایش تورم رخ داده در جامعه، دامداری از لحاظ اقتصادی، مقرون به صرفه نیست، افزود: همزمان با هفته دولت 14 خانه ساخته شده برای مددجویان در روستاهایی نظیر حسن آباد، سیدآباد، مشکان و گل گنبد افتتاح شد.

وی با بیان اینکه، کمک‌ هزینه ریالی پرداخت شده از طرف کمیته امداد برای این خانه‌ها 11 میلیارد ریال است، گفت: 6 طرح اشتغال‌زایی نیز نظیر سراجی و تولید لباس ایجاد شده که هفت میلیارد ریال هزینه نیز برای راه‌اندازی آن صرف شده است.

خالقی اضافه کرد: در این طرح‌های اشتغال‌زایی، 57 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار شده‌اند.

رشد 5700 درصدی کمک‌های خیران در ایام کرونا

رئیس کمیته امداد خوشاب با اشاره به کمک‌های بی‌نظیر مردمی در ایام کرونا گفت: کمک‌های نقدی خیران در خوشاب نسبت به سال‌های گذشته، رشد 5700 درصدی داشته است.

حسن خالقی افزود: این کمک‌ها به غیر از کمک‌های غیرنقدی است، به طوری‌که در برخی از روستاها خیران بیش از ۱۰ تا 15 راس گوسفند برای کمک به نیازمندان همان روستا قربانی کرده‌اند.

وی با اشاره به رشد ۵۳۰ درصدی در اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان نسبت به  سال‌های گذشته اظهار کرد: در بخش خرید کالا برای مستمندان نیز ۲۰۶ درصد رشد داشتیم و در جشن نیکوکاری نسبت به گذشته نیز حدود 5000 درصد کمک خیران رشد کرده است.

رئیس کمیته امداد خوشاب اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 5000  بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان با کمک خیران و بسیج سازندگی خوشاب و بیش از ۷۴ هزار پرس غذای گرم به ارزش بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز توزیع شده است.

سرنوشت شجره طیبه/ رشد 715 درصدی زکات فطریه

خالقی درباره میزان زکات جمع‌آوری شده و سرنوشت زکات‌های مستحبی از درختانی که در طرح «شجره طیبه» وقف نیازمندان شده بود، گفت: تاکنون میوه 250 درخت پسته در این طرح به عنوان زکات مستحبی ثبت شده که در سال‌های گذشته با فروش میوه‌های آن برای نیازمندان شهرستان در بخش‌های مختلف هزینه شده است.

وی افزود: در سال جاری نیز بعد از برداشت پسته آمار آن به صورت دقیق اعلام خواهد شد.

رئیس کمیته امداد خوشاب با اشاره به جمع‌آوری سه میلیارد و 135 میلیون ریالی زکات در سال گذشته گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون یک میلیارد و 31 میلیون ریال زکات جمع‌آوری شده که در محل‌های مصوب قانونی برای نیازمندان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان خوشاب هزینه می‌شود.

خالقی با ابراز اینکه در سال جاری زکات فطریه و سادات نسبت به گذشته 715 درصد رشد داشته است، افزود: یکی از موفقیت‌های کمیته امداد خوشاب گسترش مراکز نیکوکاری در شهرهای کوچک بوده که با استقبال گسترده خیرین، روبه‌رو و خدمات‌دهی به مددجویان بسیار آسان شده است.

وی افزود: از مجموع 120 سرفصل خدمات کمیته امداد در حال حاضر 27 خدمت آن در شهرستان به صورت اینترنتی در حال انجام بوده که کار بسیاری از مددجویان را سهل و رفت و آمد آنها را به مرکز کم و یا حذف کرده است.

انتهای پیام
captcha