آشنایی با الگوهای قرآنی؛ برای جذب جوانان به سمت قرآن
کد خبر: 3994716
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳

آشنایی با الگوهای قرآنی؛ برای جذب جوانان به سمت قرآن

یک قاری قرآن گفت: برای جذب جوانان به سمت قرآن کریم باید آن‌ها را با الگوهای قرآنی آشنا کرد تا جوانان این افراد را الگوی خود در زندگی‌ قرار داده و سعی کنند در مسیر خوب و سعادت اخروی گام بردارند و خداوند متعال و سخن او را همواره‌ در نظر داشته باشند.

آشنایی با الگوهای قرآنی؛ برای جذب جوانان به سمت قرآنعذرا صادق نژاد، متولد سال ۷۶ از شهرستان مرند است که در مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی حضور داشته و در بخش قرائت به رقابت می‌پردازد.

این قاری قرآن که در یک خانواده قرآنی بزرگ شده است، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: تا کلاس سوم ابتدایی در حوزه حفظ قرآن فعالیت می‌کردم اما با وجود حضور در مسابقات مختلف نتوانستم مقامی را کسب کنم. وقتی ۹ ساله بودم، عمه‌ام که خود در رشته قرائت مشغول بوده و حتی جزو قاریان توانمند استان است، پیشنهاد داد که وارد رشته قرائت شوم.

وی افزود: در سال اول حضور در مسابقات قرآنی بخش قرائت توانستم مقام سوم منطقه‌ای را کسب کنم که این امر، انگیزه‌ای در من ایجاد کرد و تا به امروز نیز هر ساله در مراحل مختلف زندگی توانستم در مسابقات قرآنی مدارس و دانشگاه شرکت کنم.

صادق نژاد، با اشاره به تاثیر قرآن‌ کریم بر زندگی انسان، گفت: در محافل قرآنی به خصوص مسابقات قرآنی، فضایی حاکم است که بر روی انسان تاثیر مثبتی داشته و باعث می‌شود تا انسان در مسیر صحیح زندگی و قرآنی گام بردارد و همواره متانت، عفاف و حیای خود را حفظ کند.

این قاری قرآن گفت: برای جذب جوانان به سمت قرآن کریم باید آن‌ها را با الگوهای قرآنی آشنا کرد تا جوانان این افراد را الگوی خود در زندگی‌ قرار داده و سعی کنند در مسیر خوب و سعادت اخروی گام بردارند و خداوند متعال و سخن او را همواره‌ در نظر داشته باشند.

انتهای پیام
captcha