پیام تسلیت حضرات آیات جوادی آملی و مظاهری به مناسبت ارتحال آیت‌الله حکیم
کد خبر: 3995105
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷

پیام تسلیت حضرات آیات جوادی آملی و مظاهری به مناسبت ارتحال آیت‌الله حکیم

آیات عظام جوادی آملی و مظاهری به مناسبت ارتحال آیت‌الله حکیم، پیام‌های تسلیت جداگانه صادر کردند.

پیام تسلیت حضرات آیات جوادی آملی و مظاهری به مناسبت ارتحال آیت‌الله حکیمبه گزارش ایکنا، آیت‌الله جوادی آملی در پیامی ارتحال آیت‌الله حکیم را تسلیت گفت که متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله وانا الیه راجعون

ارتحال ملکوتی مرجع عالیقدر آیت‌الله‌العظمی حاج محمد‌سعید حکیم ضایعه جبران‌ناپذیری برای امت اسلامی و سانحه سنگینی برای حوزه‌های علمیّه بود. این رخداد تلخ و مصیبت عظمی را به عموم پیروان قرآن و عترت به ویژه حضرت بقیة الله (أرواح من سواه فداه) تعزیت و به خاندان مکرّم حکیم تسلیت و علو درجه آن فقیه راحل را از خدای سبحان مسئلت داریم.

پیام تسلیت آیت‌الله مظاهری

پیام تسلیت حضرات آیات جوادی آملی و مظاهری به مناسبت ارتحال آیت‌الله حکیمهمچنین آیت‌الله مظاهری در پیامی، ارتحال حضرت آیت‌الله حاج سیّد‌محمّدسعید طباطبایی حکیم را تسلیت گفت که متن آن به شرح زیر است:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ»

ارتحال فقیه عالی‌مقام حضرت آیت‌الله آقای حاج سیّد‌محمّدسعید طباطبایی حکیم «قدس‌سرّه‌الشّریف» موجب تأسّف و تأثّر گردید. فقدان این مرجع بزرگوار که از ارکان و اساطین حوزۀ علمیّۀ مقدّسۀ نجف اشرف «صانها ‌الله عن الحدثان» بودند، ضایعه‌ای سنگین برای حوزه‌های علمیّه، خصوصاً آن حوزۀ مقدّسه است.

ضمن عرض تسلیت به محضر مقدّس حضرت بقیة‌الله‌الأعظم«ارواحناله‌الفداء» و بیت مکرّم و فرزندان محترم و اخوان معزّز آن فقیه جلیل‌القدر و به سایر علماءِ اعلام و روحانیّون حوزۀ علمیّۀ نجف اشرف و به همه مقلّدان و ارادتمندان و شاگردان ایشان، از خداوند تعالی علوّ درجات آن فقیه پارسا و حشر و نشر با اجداد طاهرینشان«علیهم‌السّلام» و همچنین صبر و اجر و سلامت و سعادت خاندان مصاب را مسألت می‌کنم و حفظ و اعتلاء روزافزون حوزۀ علمیّۀ مقدسۀ نجف اشرف را خواستارم.

پیام تسلیت حضرات آیات جوادی آملی و مظاهری به مناسبت ارتحال آیت‌الله حکیمهمچنین متن پیام آیت‌الله محسن فقیهی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا إلیه راجعون

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء

در سالروز شهادت سیدالساجدین امام زین العابدین علیه السلام ضایعه ارتحال مرجع عالیقدر تقلید،فقیه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، آیت‌الله‌العظمی آقای حاج سید محمدسعید حکیم(ره) موجب اندوه فراوان گردید. حضور آن فقیه فقید در صف نخست عرصه جهاد و اجتهاد در کنار نشر معارف نورانی اهل بیت و اقامه شعائر حسینی، از ایشان شخصیتی متمایز و ممتاز ساخته بود.

اینجانب این مصیبت بزرگ را به محضر شریف امام عصر (عجل‌الله تعالی فرجه)، رهبر عظیم الشأن انقلاب، حوزه‌های علمیه و مراجع عظام تقلید، خاصه حوزه عریق نجف اشرف، خاندان معظم حکیم همچنین فرزند گرانقدر ایشان آیت‌الله سیدریاض حکیم و عموم شاگردان و علاقه‌مندان و بیت مکرم ایشان تسلیت می‌گویم.

انتهای پیام
captcha