لزوم افزایش ظرفیت تزریق روزانه واکسن کرونا در لرستان
کد خبر: 3995166
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
استاندار لرستان تأکید کرد:

لزوم افزایش ظرفیت تزریق روزانه واکسن کرونا در لرستان

استاندار لرستان با اشاره به روند صعودی پیک پنجم کرونا در این استان، گفت: ظرفیت تزریق واکسن کرونا باید به ۳۰ هزار دُز در روز افزایش یابد.

لزوم افزایش ظرفیت تزریق روزانه واکسن کرونا در لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، امروز، ۱۴ شهریور در سخنانی گفت: با توجه به سرعت گرفتن واردات واکسن کرونا از خارج و نیز افزایش تولید داخلی باید ظرفیت روزانه تزریق واکسن کرونا به ۳۰ هزار دُز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در ۳۳ مرکز و پایگاه واکسیناسیون امکان تزریق روزانه ۱۵ هزار دُز ایجاد شده است، افزود: اگر ظرفیت تزریق واکسن کرونا دست‌ کم به دو برابر افزایش پیدا نکند نمی‌توانیم از سهمیه کامل استان استفاده کنیم.

خادمی با بیان اینکه در بسیاری از استان‌ها پیک پنجم کرونا به اوج رسیده و روند نزولی دارد، اما در لرستان روند همچنان صعودی است، از مسئولان دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد استانی مقابله با کرونا خواست ضمن حفظ همکاری با دانشگاه علوم پزشکی با جدیت بیشتر بر روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت کنند.

بیداد خیز پنجم کرونا در بروجرد

همچنین بنا بر اخبار رسیده از شبکه بهداشت و درمان بروجرد، خیز پنجم کرونا در شهرستان بروجرد بیداد می‌کند، به‌طوری‌ که هم‌اکنون علاوه‌ بر ظرفیت بیمارستان‌های این شهرستان دو مرکز غیر بیمارستانی هم برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی تجهیز شده است.

بیشترین آمار بستری و فوتی‌های کرونایی در بروجرد مربوط به خیز پنجم است و واکسیناسیون مردم شهرستان بروجرد ضد ویروس کرونا در حال انجام است.

ورود بزرگ‌ترین محموله واکسن کرونا به لرستان

حمید مخیری، مدیر گروه پیشگیری بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیر روز گذشته درارتباط تلفنی با خبر شبکه افلاک لرستان، گفت: ۱۰۸ هزار دُز واکسن سینوفارم و ۳۰ هزار دز آسترانزیکا وارد استان می‌شود که واکسن آسترانزیکا برای تزریق دُز دوم است.

وی بیان کرد: درصد پوشش واکسیناسیون گروه‌های هدف در استان ۳۲ و هفت صدم درصد است و واکسیناسیون در استان طی هفته جاری شتاب خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha