سهم قابل توجه اوقاف در حمایت از بیماران کرونایی و نیازمندان
کد خبر: 3995436
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

سهم قابل توجه اوقاف در حمایت از بیماران کرونایی و نیازمندان

امام جمعه مشهد گفت: اداره اوقاف خراسان رضوی در حمایت از بیماران کرونایی و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

سهم قابل توجه اوقاف در حمایت از بیماران کرونایی و نیازمندانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، شامگاه گذشته، ۱۴ شهریورماه، در مراسم توزیع ۱۴ هزار بسته معیشتی با عنوان «شمیم حسینی » که در محل آستانه متبرکه امام‌زاده غیاث الدین محمد(ع) مشهد برگزار شد، بیان کرد: اجرای این رزمایش انقلابی، دینی و اجتماعی به وسیله سازمان اوقاف با مدیریتی اندیشمند در ایامی که به نام سیدالشهدا (ع) بوده، بسیار ارزشمند است.

امام جمعه مشهد گفت: خوشبختانه سازمان اوقاف با اختصاص طرح‌هایی در جهت کمک به نیازمندان از جمله طرح «شمیم حسینی» از یک توسعه انقلابی و اجتماعی خاصی برخوردار شده که این امر حائز اهمیت و قابل تقدیر است.

وی افزود: روزی مردی درمانده و پریشان در خانه سیدالشهدا را در زد و گفت مسافر  فقیری هستم، از راه مانده‌ام، فشار زندگی و قرض زیاد مرا از خانه و زندگی و وطن آواره کرده، نه امکان برگشت به وطن، زندگی و خانواده دارم به خاطر دیون بسیار و نه هزینه برگشت و سفر برای من فراهم است و نه امرار معاش روزمره در این سرزمین غربت را دارم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ابراز کرد: حضرت از لای در مبلغی به این فرد دادند و در قالب شعر، فرمودند: «این پول را بگیر، ببخش اگر زیاد نیست، حق ما را غصب کرده‌اند و حقوق ما را تجاوز کرده‌اند، اگر حق ما را غصب نکرده بودند شاید آسمان کرم و بخشایش ما بیش از این بر تو بارش داشت».

وی ادامه داد: این مرد سائل، کیسه پول را از امام گرفت و شروع به گریه کردن نمود، حضرت مجدد عذرخواهی کردند که مرد فقیر گفت: گریه من برای مقدار پول نیست، چرا که مبلغ خیلی زیاد و دور از  انتظار من است، بلکه گریه من برای این است که وقتی چشمم به دست‌های شما افتاد و به این فکر کردم که چطور دست‌های شما زیر خاک خواهد رفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: امام حسین (ع) در کنار تمام عظمت‌های انقلابی و جهادی که داشتند نسبت به مستضعفان و گرفتاران برخورد متفاوتی قائل بودند و غیر از سخاوت و کرمی که به همه داشتند، نسبت به افراد تهی‌دست و نیازمندان این سخاوت و کرم بیشتر بود.

وی  بیان کرد: اجرای طرح شمیم حسینی به ویژه در این موقعیت توسط سازمان اوقاف بسیار به‌جا و به موقع است و خوشبختانه خراسان رضوی در مسئله دستگیری از فقرا و کمک به درمان بیماران کرونایی بسیار موفق عمل کرده است و در زیر سایه امام هشتم (ع) و با تدبیر تولیت آستان قدس رضوی و اداره کل اوقاف استان، مشکل و کمبودی در جهت تامین نیازمندان و دارو و درمان نداریم.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: با ایجاد قرارگاه مواسات در استان، اتفاقات مبارکی در زمینه مبارزه با کرونا، کمک به بیماران کرونایی و نیازمندان رخ داده است و سهم قابل توجهی در زمینه کمک به بیماران کرونایی نیازمند از جمله تهیه کپسول‌های اکسیژن ، دستگاه اکسیژن‌ساز و در زمینه کمک به نیازمندان از جمله تهیه بسته‌های معیشتی به اداره کل اوقاف خراسان رضوی اختصاص یافته است، ضمن اینکه در  فصول مختلف، اقدامات موثری از سوی این سازمان صورت گرفته است.

امام جمعه مشهد بیان کرد: اداره کل اوقاف خراسان رضوی هم‌اکنون در چهاردهمین دوره رزمایش همدلی و کمک‌های مومنانه در قالب طرح شمیم حسینی، 14 هزار بسته معیشتی به ارزش هفت میلیارد تومان تهیه شده که توزیع خواهد شد.

وی عنوان کرد:  تا پایان ماه صفر نیز، حدود ۱۲۴ هزار بسته معیشتی به مبلغ 50 میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع خواهد شد. همپنین در قالب طرح مهر تحصیلی حدود ۱۱۰۰ بسته لوازم التحریر به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان بین دانش‌آموزان نیازمند در این رزمایش توزیع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha