عادی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی با واکسیناسیون/ تاریخ‌نگاری انقلاب نیازمند حمایت بیشتری است
کد خبر: 3995556
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
وزیر ارشاد در حاشیه آیین گرامیداشت علی اکبر رنجبر کرمانی خبر داد؛

عادی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی با واکسیناسیون/ تاریخ‌نگاری انقلاب نیازمند حمایت بیشتری است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در حاشیه آیین گرامیداشت علی اکبر رنجبر کرمانی گفت: ما با واکسیناسیون هنرمندان به دنبال عادی‌سازی انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستیم تا به زودی شاهد عادی شدن تدریجی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور باشیم.

عادی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی با واکسیناسیون/ بسته حمایتی جدید در راه استبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز 15 شهریور با حضور در آیین گرامیداشت علی‌اکبر رنجبر کرمانی گفت: حضورم در این آیین بیشتر برای ادای احترام به این شخصیت بزرگ و تاریخ‌نگار برجسته است. 

وی ادامه داد: در دو سال اخیر شخصیت‌های برجسته را در حوزه تاریخ انقلاب اسلامی از دست داده‌ایم که از آن جمله می‌توان به مرحوم خسروشاهی، حجت‌الاسلام حسینیان، رحیم نیکبخت از پژوهشگران برجسته تاریخ معاصر و همچنین محمدسرور رجایی راوی مقاومت جریان انقلابی در منطقه و از پژوهشگران برجسته و برادران افغان اشاره کرد.

اسماعیلی ادامه داد: تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی باوجود همه زحمات دوستان و همکاران در مرکز اسناد انقلاب اسلامی نیازمند حمایت و توجه بیشتری است و کار‌های متنوعی در این حوزه انجام می‌شود که در معرض نقد و بررسی قرار می‌گیرد. مطالعات پژوهشی و آثار برجسته و قابل استفاده‌ای وجود دارد که در همه آنها مرحوم علی‌اکبر رنجبر کرمانی نقشه برجسته‌ای داشت و باید این اقدامات و فعالیت‌های متنوع گسترش یابد.

عادی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی با واکسیناسیون

وزیر ارشاد در حاشیه این آیین درباره روند واکسیناسیون هنرمندان گفت: این کار آغاز شده و من از روند واکسیناسیون اهالی هنر بازدید داشتم، با اقدامات و هماهنگی‌های به عمل آمده این روند بدون هیچ محدودیت سنی این اقدام در حال انجام است.

وی افزود: هنرمندانی که به صورت رسمی عضو صندوق هنر بوده و دارای هنرکارت هستند، تحت خدمات این صندوق قرار دارند و کسانی هم که خارج از این صورت رسمی هستند اگر نیاز به مساعدت داشته باشند آن را بررسی می‌کنیم. بنابراین ما با واکسیناسیون هنرمندان به دنبال عادی‌سازی انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستیم تا به زودی شاهد عادی شدن تدریجی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور باشیم.

اسماعیلی درباره بسته‌های حمایتی هنرمندان ادامه داد: در گذشته یک بار برای هنرمندان بسته حمایتی داشته‌ایم و در حال حاضر نیز برای دارندگان هنرکارت، بسته حمایتی جدیدی در نظر داریم که به دولت پیشنهاد شده و در ستاد کرونا بررسی و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha