رسانه‌ها نقش مهمی در فرهنگ‌سازی ازدواج آسان دارند
کد خبر: 3997537
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

رسانه‌ها نقش مهمی در فرهنگ‌سازی ازدواج آسان دارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: برای افزایش نرخ رشد جمعیت نیاز به فرهنگ‌سازی در خصوص ازدواج‌های آسان و آسان‌گیری این امر توسط والدین بوده در این زمینه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند.

ارسالیپ رسانه‌ها نقش مهمی در فرهنگ‌سازی ازدواج آسان دارندبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، 23 شهریور در جلسه شورای راهبردی جمعیت آذربایجان غربی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: همه نهادهای استانی نسبت به اجرای مفاد این سیاست‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و برای این کار برنامه‌ریزی بکنند.

وی با اشاره به روند کاهش جمعیت در کشور و استان افزود: متأسفانه آمارها نشان می‌دهد که روند رشد جمعیت در کشور رو به کاهش است و ما در آینده شاهد کشوری با جمعیت مسن خواهیم بود.

 مصطفوی با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات شورای راهبردی جمعیت استان، از مسئولان خواست تا برگزاری این جلسات را به‌صورت مستمر و بدون وقفه پیگیری کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وظایف اداره‌کل ورزش و جوانان استان در ایجاد مراکز مشاوره ازدواج جوانان ادامه داد: مدیران این نهاد در افزایش کیفی و کمی این مراکز اقدام کنند.

وی خواستار فرهنگ‌سازی در خصوص ازدواج‌های آسان و آسان‌گیری ازدواج توسط والدین شد و گفت: در این زمینه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها می توانند نقش مؤثری ایفا کنند.

مصطفوی تصریح کرد: براساس آمارهای منتشر شده جمعیت جوان ایران به سمت میانسالی پیش رفته و نرخ زاد و ولد نیز کاهش می‌یابد که برای افزایش این نرخ رشد جمعیت باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت بگیرد.

 

انتهای پیام
captcha