ولایت‌مداری استاد شهریار بی‌مثال است
کد خبر: 3998153
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱

ولایت‌مداری استاد شهریار بی‌مثال است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی دینداری و ولایتمداری استاد شهریار را بی‌مثال بیان کرد و گفت: بدون تردید استاد شهریار جزو نوابغ معاصر ایران است که توانست شیوه‌های تازه‌ای از شعر معاصر را در ادبیات فارسی مطرح و ارائه کند.

ولایت‌مداری استاد شهریار بی‌مثال استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، شامگاه ۲۶ شهریورماه، در همایش ملی روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار در مقبره الشعرای تبریز، دینداری و ولایتمداری استاد شهریار را بی‌مثال بیان کرد و گفت: بدون تردید استاد شهریار جزو نوابغ معاصر ایران است که توانست شیوه‌های تازه‌ای از شعر معاصر را در ادبیات فارسی مطرح و ارائه کند.

وی اظهار کرد: استاد شهریار شاعری منحصربفرد است و هر انسان منصفی با هر نگرشی به جامعیت او اذعان دارد و نوآوری وی را می‌پذیرد.

آل‌هاشم بیان کرد: شهریار از لحاظ مردمی بودن و فخامت زبان و زیستن با انقلاب نمونه‌ بی‌نظیری بود. وی زمانی بر سرودن غزل اصرار داشت که همه معنقد بودند دوران سرودن غزل پایان یافته اما وی با تصویرگرایی و روش نوین مکتب و راهی را ایجاد کرد و به محبوبیت رسید.

امام جمعه تبریز افزود: شهریار شاعر بزرگ و محبوب روزگار ما است و کمتر کسی است که بیتی یا مصرعی از شهریار در ذهنش ماندگار نشده باشد. همه او را می‌شناسند و با شعرهای او زیسته و ارتباط برقرار کرده‌اند.

وی یکی از مهمترین حوادث دوران زندگی استاد شهریار را وقوع انقلاب اسلامی تصریح کرد و گفت: انقلابیون اشعار این شاعر شهیر را که متضمن اعتراض به حکومت فاسد گذشته بود بر کاغذ زر می‌نوشتند.

آل‌هاشم تأکید کرد: شهریار در آن دوران دست به یک جهاد قلمی زد و بنا به گفته‌ خودش انقلاب اسلامی روح دیگری در کالبد وی دمید و شعر شهریار را باید شعر متعهد و انقلابی عنوان کرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: دینداری و ولایت مداری شهریار بی‌مثال است و شعر «علی ای همای رحمت» وی تنها یکی از آثاری است که ارادت او را به اهل بیت عصمت و طهارت متجلی می سازد.

وی افزود: شهریار با وقوع جنگ نیز ساکت ننشست و بخشی از آثار برجا مانده از این شاعر شهیر، تاریخ جنگ را به زبان شعر تبیین می‌نماید.

انتهای پیام
captcha