شرایط لازم برای حضور استعدادهای قرآنی در عرصه مسابقات فراهم شود
کد خبر: 4001095
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
سینا طباخی در گفت‌و‌گو با ایکنا:

شرایط لازم برای حضور استعدادهای قرآنی در عرصه مسابقات فراهم شود

نماینده کشورمان در بیست‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی کرواسی با تأکید بر اینکه استان آذربایجان‌شرقی استعدادهای قرآنی خوبی دارد و از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: باید شرایط لازم برای همه قاریان و حافظان قرآن استان فراهم شود تا در مسابقات کشوری و بین‌المللی شاهد حضور بیشتر نفرات باشیم.

شرایط لازم برای حضور استعدادهای قرآنی در عرصه مسابقات فراهم شودسینا طباخی، نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی و حائز رتبه اول رشته حفظ کل، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بیست‌وهفتمین  دوره مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود، گفت: در این مسابقات، نمایندگانی از 35 کشور حضور داشتند لذا رقابت سنگینی را در این دوره از مسابقات تجربه کردم اما به لطف پروردگار، موفق به کسب رتبه اول شدم.

وی با اشاره به اینکه حفظ قرآن را از ۹ سالگی آغاز کرده و ظرف دو سال حافظ کل قرآن شده است، افزود: علاقه به حفظ و عمل به قرآن و مأنوس بودن با مفاهیم آن انگیزه اصلی من در حفظ قرآن بود. حفظ قرآن در صورتی که اصولی و به‌طور منظم و منسجم باشد تأثیر مطلوب خود را می‌گذارد و فرد حلاوت آیات الهی را احساس می‌کند ولی اگر شرایط لازم رعایت نشود عکس این مطلب اتفاق می‌افتد و اثرات منفی دارد، یعنی گاهی اوقات فرد دچار افسردگی، اضطراب، دل سردی و غیره می‌شود.

طباخی اظهار کرد: بدون شک قرآن برکات بسیاری در زندگی شخصی‌ام داشته و به‌عنوان الگو  بوده است و امیدوارم همواره به دستورات آن عمل کنم.

این حافظ کل قرآن در ادامه با اشاره به تأثیر قرآن در اخلاق و رفتار فرد ابراز کرد: قرآن در اخلاق و رفتار و تحصیل فرد تأثیر می‌گذارد، من هم با کمک گرفتن از قرآن، با اینکه روزانه چندین ساعت از وقتم را صرف مرور آیات قرآن می‌کنم، اما موفقیت‌های بسیاری در تحصیل به دست آوردم. حافظ قرآن کریم با رسالت سنگینی که برعهده دارد باید آیات قرآن را الگو قرار دهد و از مفاهیم قرآن کریم بهره‌برداری عملی کند.

این حافظ کل قرآن با تأکید بر اینکه استان آذربایجان‌شرقی استعدادهای قرآنی خوبی دارد و از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: باید شرایط لازم برای همه قاریان و حافظان قرآن استان فراهم شود تا در مسابقات کشوری و بین‌المللی شاهد حضور بیشتر نفرات از استان باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تا به حال در مسابقه‌ای با این کیفیت و سطح حضور نداشتم، اظهار کرد: تمرکز این دوره از مسابقات کرواسی، صرفاً بر روی حفظ کل قرار داشت به این دلیل رقابت در این عرصه بسیار تنگاتنگ بود. خیلی خوشحالم که با دعای خیر مردم این توفیق نصیبم شد که عنوان نفر برگزیده را دریافت کنم.

این حافظ کل قرآن درباره برنامه آتی خود گفت: باید این نکته را مدنظر قرار داد که موفقیت در مسابقات قرآن مسئولیت را سنگین‌تر می‌کند چون باید خود نیز عامل به قرآن باشیم. تلاش خواهم کرد در مسابقات بین‌المللی ایران نیز به موفقیت دست یابم. در ضمن تصمیم دارم با راه‌اندازی کلاس‌های آموزشی، جوانان را در حوزه حفظ قرآن تربیت کنم.

وی همچنین در توصیه‌ای به قرا و حافظان قرآن کشورمان اظهار کرد: باید نمایندگان کشورمان در مسابقات بین‌المللی اجرای محکم و قاطع داشته باشند و بدون هیچ استرسی سعی کنند نام شیعه را در دنیا به اهتزاز درآورند.

انتهای پیام
captcha