ایجاد بیش از 2 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد البرز
کد خبر: 4001688
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

ایجاد بیش از 2 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد البرز

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز از ایجاد بیش از دو هزار فرصت شغلی برای نیازمندان و مددجویان مورد حمایت این نهاد در شش ماه اول امسال خبر داد.

ایجاد 2 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد البرز

به گزارش ایکنا از البرز، شاهین رضایی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز، ۱۰ مهرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد فرصت شغلی برای نیازمندان و مددجویان مورد حمایت از اولویت‌های این نهاد است، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون به دو هزار و 149 مددجو و نیازمند البرزی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به ارزش ۶۳ میلیارد و ۳۷۸ میلیون تومان پرداخت‌ شده است.

وی افزود: این تسهیلات از محل اعتبارات قرض‌الحسنه سهم اشتغال بانک‌ها و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان جویای کار پرداخت می‌شود.

این مسئول با افزایش نرخ اشتغالزایی در سال جاری، توضیح داد: امسال نسبت به سال گذشته ایجاد اشتغال در کمیته امداد رشد ۱۸ درصدی داشته است.

رضایی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال این نهاد در زمینه‌های خدماتی، تولیدی صنعتی، دام‌پروری، کشاورزی و صنایع‌دستی به مددجویان و زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد و تعدادی از نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت می‌شود، بیان کرد: طی شش ماهه اول سال جاری این نهاد در قالب تسهیلات اشتغال، کاریابی و راهبری شغلی بیش از یک هزار و 700 شغل به‌طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

وی گفت: برای کارآفرینانی که از مددجویان مورد حمایت این نهاد در کسب‌وکار خود به‌کارگیری کنند، پرداخت حق بیمه فرد به‌کارگیری شده تا دو سال در نظر گرفته‌ شده است.

انتهای پیام
captcha