استاندار جدید فارس معارفه شد / اولویت‌دهی به مسائل فرهنگی و اعتقادی
کد خبر: 4002477
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷

استاندار جدید فارس معارفه شد / اولویت‌دهی به مسائل فرهنگی و اعتقادی

طی مراسمی با حضور وزیر کشور از زحمات عنایت‌الله رحیمی قدردانی و محمد هادی ایمانیه، رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان استاندار جدید استان فارس معارفه شد.

به گزارش ایکنا از فارس، مراسم تکریم و معارفه استاندار سابق و جدید استان فارس امشب، 12 مهرماه در سالن شهید امامی استانداری فارس با حضور وزیر کشور و سایر مسئولان استانی برگزار شد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار جدید فارس در این مراسم گفت: امیدواریم بتوانیم الگویی از حکمرانی اسلامی موردنظر امام علی(ع) در عهدنامه‌ای که برای مالک اشتر نوشتند را در فارس اجرا کنیم.

وی افزود: همچنین تلاش می‌کنیم تا زمینه تحقق منویات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و اهمیت دادن به نسل جوان و نیروهای جهادی و پاکدست و فعال و تلاشگر استان فارس را فراهم کنیم.

ایمانی یاد شهدا، جانبازان و ایثارگران استان فارس را گرامی داشت و گفت: فعالیت‌های فراوانی طی 42 سال عمر انقلاب اسلامی در استان فارس انجام شده است و بی انصافی است که همه گذشته‌ها را رها کنیم و تنها به آینده بپردازیم و این بداخلاقی است که در کشورمان تکرار می‌شود.

استاندار فارس با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به شیراز تصریح کرد: معظم‌له در این سفر و در دیدار عمومی که با دانشگاهیان استان داشتند فرمودند دانشگاه در شیراز دارالعلمی در دارالعلم است و فارس واقعاً مهد فرهنگ، علم، دین، اعتقاد و دیانت است لذا سومین حرم اهل بیت(ع) باید محور همه کارها باشد.

وی یادآور شد: تصمیم داشتیم این مراسم را در حرم شاهچراغ(ع) برگزار کنیم اما به دلیل تلاقی آن با برنامه‌های شب سالروز رحلت پیامبر(ص) در این حرم مطهر، صلاح ندیدند که در آنجا برگزار کنیم وگرنه از روز اول می‌خواستیم ثابت کنیم که همه فعالیت‌ها از این بقعه متبرکه مشعشع خواهد شد.

ایمانیه با بیان اینکه تلاش می‌کنم تا 5 هزار پروژه نیمه تمامی که در فارس وجود دارد را به سرانجام مطلوب برسانیم، گفت: تبدیل فارس به یک استان پیشگام در همه زمینه‌ها، احتیاج به همت و کار و تلاش و حرکت‌های جهادی دارد که بدون وحدت امکان‌پذیر نیست.

استاندار فارس با ابراز امیدواری از اینکه با ارشادات روحانیت و همکاری و همراهی مسئولان قوای سه گانه و همچنین نیروهای نظامی و انتظامی و سپاه و مردم و خیران و دانشگاهیان بتوانیم مشکلات را حل کنیم، افزود: در مدیریت جدید استان به بخش‌های فرهنگی و اعتقادی اولویت داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسائل اقتصادی هم در بخش‌های مختلف دنبال خواهیم کرد، گفت: از ظرفیت نخبگان و همچنین عشایر که یکی از بهترین مولدهای کشور هستند، قطعاً استفاده خواهیم کرد.

توجه به رونق گردشگری زیارت، گردشگری طبیعی، تاریخی، توریسم درمانی، توجه به مسئله مسکن و غیره از دیگر مواردی بود که ایمانیه از آن‌ها یاد کرد و گفت: در استان فارس در طول سال 600 پیوند کبد انجام می‌شود یعنی معادل 4 هزار میلیارد تومان در یک سال صرفه‌جویی ارزی در کشور می‌شود و این ظرفیت توریسم درمانی استان فارس است که باید تقویت شود.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه باید همه ظرفیت‌ها را به کارگیریم، گفت: بسیاری از درآمدهای مردم استان فارس به تهران ارسال می‌شود و کمتر از 50 درصد آن به استان فارس باز می‌گردد و این حق نیست که درآمدهای استان به مرکز برود و همه آن به استان بازنگردد.

 

انتهای پیام
captcha