پیام تبریک نبیه بری به بشار اسد در سالروز جنگ آزادی‌بخش اکتبر
کد خبر: 4002771
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

پیام تبریک نبیه بری به بشار اسد در سالروز جنگ آزادی‌بخش اکتبر

رئیس پارلمان لبنان در سالروز جنگ آزادی‌بخش اکتبر پیام تبریک برای رئیس‌جمهور سوریه فرستاد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان با ارسال  پیامی برای بشار اسد رئیس جمهور سوریه چهل و هشتمین سالروز جنگ آزادی‌بخش اکتبر(ششم اکتبر) را به وی تبریک گفت.

در این پیام آمده است: مردانی که اکتبر آزادسازی را ساختند می‌توانند اکتبر دیگری را بسازند که سوریه را قوی، غیرقابل نفوذ و بیشه‌ای برای هویت عربی باقی نگاه دارد.

مقامات حزب‌الله نیز طی روزهای اخیر تأکید کردند که  با نزدیک شدن کشورهایی در غرب آسیا و جهان به سوریه، تحولات منطقه به نفع جبهه مقاومت در حال پیشرفت است.

ششم اکتبر یکی از روزهای تاریخی برای کشورهای خاورمیانه و جهان عرب به شمار می‌رود. در این روز چهارمین جنگ اعراب علیه اسرائیل با حمله ناگهانی نیروهای سوریه و مصر به اسرائیل در شش اکتبر 1973 که مصادف با عید غفران یهودیان بود، روی داد و تمامی کشورهای خاورمیانه را به گونه‌ای درگیر خود کرد.

این جنگ که در کشورهای اسلامی به نام جنگ رمضان معروف شد، 18روز طول کشید و در نهایت با قطعنامه 338 شورای امنیت سازمان ملل به پایان رسید. جنگ اگر چه به ظاهر نتیجه‌ای نداشت؛ اما به عقیده ناظران تصورات بسیاری را درباره بحران موجود میان اعراب و اسرائیل تغییر داد و نگرش‌ها و دیدگاه‌های جدیدی را در این موضوع مطرح ساخت‌.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) هم امروز درباره سالروز جنگ آزادی‌بخش اکتبر نوشت: چهل و هشت سال از جنگ آزادسازی اکتبر گذشت و مردان ارتش عربی سوریه که دشمن اسرائیلی را در سال 1973 میلادی شکست دادند امروز همچنان به پیروزی بر گروه‌های تروریستی ابزارهای این دشمن ادامه می‌دهند تا امنیت و ثبات را به خاک سوریه بازگردانند.

جنگ آزادی‌بخش اکتبر به رهبری حافظ‌ اسد، قطب‌نمای مبارزه برای آزادسازی سرزمین‌های اشغالی و برگرداندن حقوق عرب بود. این جنگ شروع دوران پیروزی و پایان شکست را اعلام کرد. جنگ آزادسازی اکتبر اولین جنگ در مناقشه اعراب و اسرائیل بود که پس از ژوئن 1967 دیوار ناامیدی را شکست. جنگ آزادی‌بخش اکتبر یک حقیقت را ثابت کرده ‌است که سوریه دژ پایدار ملت عربی است که از وجود و آینده این ملت دفاع می‌کند.

پیروزی‌های متوالی بر دشمن صهیونیستی از زمان جنگ اکتبر نشان می‌‌دهد که این جنگ یک پایه استوار تشکیل داده‌ است. دشمن با اشغال جنوب لبنان تلاش کرد ‌پیروزی اکتبر را از بین ببرد؛ اما ارتش عربی سوریه با خون شهدای خود دشمن صهیونیستی را شکست داد و در کنار مقاومت ملی لبنان تا آزادسازی بیشتر سرزمین‌های جنوب لبنان در سال 2000 و شکست دشمن اسرائیلی ایستاد.

انتهای پیام
captcha