آرامش آذربایجان غربی مدیون مجاهدت‌‌های نیروی انتظامی است
کد خبر: 4003345
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

آرامش آذربایجان غربی مدیون مجاهدت‌‌های نیروی انتظامی است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: امنیت و آرامش امروز استان مدیون فداکاری‌ها و فعالیت‌های شبانه‌روزی نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی بوده که در سایه تلاش و مجاهدت آنان، فضایی امن و مناسب برای رشد و توسعه استان مهیا شده است.

آرامش امروز آذربایجان غربی مدیون مجاهدت‌ نیروهای نظامی و انتظامی استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، امروز، 17 مهرماه در صبحگاه انتظامی استان که به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: در استان ما نيروی انتظامی نقش بی‌بديلی در ايجاد آرامش و مقابله با ناهنجاری‌ها دارد و این لباس یک افتخار بزرگی است که بر تن هر کسی نمی‌شود.

وی افزود: انتظامی استان که اقتدار، عزت، اخلاق‌مداری و همراهی با مردم را سرلوحه کار‌های خود قرار داده است امروز به عنوان مظهر اقتدار جمهوری اسلامی ایران با بهره‌مندی از ظرفیت بالای سبزقامتان جان بر کف و همیشه هوشیار، نقش بارزی در برقراری نظم، آرامش و امنیت در شهر‌ها، روستا‌ها و مرز‌های کشور ایفا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه شغل پلیسی و خدمت صادقانه به مردم، عبادت است، بیان کرد: امنیت و آرامش امروز استان مدیون فداکاری‌ها و فعالیت‌های شبانه‌روزی نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی بوده که در سایه تلاش و مجاهدت آنان، فضایی امن و مناسب برای رشد و توسعه استان مهیا شده است. با تلاش نیروی انتظامی، دیگر دستگاه‌های امنیت‌ساز، دستگاه‌های دولتی و عموم مردم شهیدپرور و انقلابی امنیت خوبی در سطح استان برقرار است.

حجت‌الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: نيروی انتظامی در خط مقدم مقابله با حوادث و آسيب‌های اجتماعی است و مردم اين مجاهدت و سخت‌كوشی پليس را می‌بينند و گواه اين مطلب هم فرمايش مقام رهبری است كه می‌فرمايند: «امروز نيروی انتظامی، نيروی فداكار هميشه در صحنه و پرتلاش است».

وی اضافه کرد: هفته ناجا فرصتی است تا از تلاشگران عرصه نظم و امنيت تشكر كنيم چراكه اين نيرو در تمامی صحنه‌ها و حوادث اجتماعی و امنيتی حضور به موقع و مستمر دارد.

نيروی انتظامی بيشترين سهم را در امنيت دارد

محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی، نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این استان با وجود نزدیک به 1000 کیلومتر مرز با کشورهای خارجی جزو پنج استان امن کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: آذربایجان غربی با وجود برخورداری از ویژگی جغرافیایی خاصی که دارد با تلاش نیروهای انتظامی و مرزبانان غیور نظم و امنیت پایداری دارد.

وی افزود: امنيت يكی از نيازهای اصلی جامعه بشری است و نيروی انتظامی بيشترين سهم را در امنيت دارد و در اين راستا پليس استان در ارائه خدمت به مردم و تامین نظم و امنيت به خوبی از دو مولفه اقتدار و جلب اعتماد عمومی بهره گرفته كه جای قدردانی و تشكر دارد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: نيروی انتظامی يكی از ارگان‌های محبوب در جامعه بوده كه در هر زمان که لازم بوده با تلاش جهادی ماموريت‌های محوله خود را به خوبی انجام داده و در راه خدمت‌رسانی به مردم از هيچ‌گونه کوششی دريغ نکرده است. اگر امروز در جامعه یک نظم مناسب حاکم است ناشی از مردمی بودن نیروی انتظامی است که توانسته یک مهندسی اجتماعی را شکل دهد، چرا که مهدنسی اجتماعی شالوده امنیت کشور است و امنیت هم بسترساز توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای به شمار می‌رود.

شهریاری با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا در کشور گفت: در مهار و کنترل این بحران نباید به سادگی از نقش مجموعه انتظامی استان عبور کنیم، چرا که تمامی ماموران انتظامی استان دوشادوش کادر درمان در میدان جهاد و ایثار حضور داشتند و توانستند نام نیکی از خود به جا بگذارند.

وی به تحرکات دشمن صهیونیستی در منطقه اشاره و بیان کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا در ادامه دشمنی‌های خود درصدد هستند تا دو کشور برادر و همسایه ایران و جمهوری آذربایجان را وارد چالش سازند که به لطف بیداری دو کشور این دسیسه نیز راه به جایی نخواهد برد.

استاندار آذربایجان غربی وحدت، مشارکت مردمی و ایثار نیروهای نظامی و انتظامی را خنثی‌کننده نقشه‌های دشمنان دانست و گفت: با وجود همبستگی موجود در استان دستاوردهای خوبی در مسیر توسعه پایدار استان تحقق یافته است.

نیروی انتظامی پناهگاه مردم است

سردار مسعود خرم‌نیا، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار کرد: پلیس هوشمند با بهره‌گیری از تمامی اقدامات و زیرساخت‌ها، در صدد کاهش فاصله بین وقوع و کشف جرایم است تا مدت زمان خدمات‌رسانی به مردم به کوتاه‌ترین زمان ممکن برسد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: باید تلاش کنیم که امنیت موجود را ارتقا داده تا موجب افزایش احساس امنیت در جامعه شود، امروز نیروی انتظامی پناهگاه مردم است یعنی برای هر فردی در جامعه مشکلی پیش بیاید اولین جایی که به آن مراجعه می‌کند، پلیس خواهد بود که این موضوع نشان‌دهنده اعتماد عمومی به این نیروی خدوم است.

وی با اشاره به اینکه پلیس در حوزه ی ماموریتی خود در سطح انتظامی استان، موفق عمل کرده است، افزود: پلیس هوشمند با بهره‌گیری از تمامی اقدامات و زیرساخت‌ها، در صدد کاهش فاصله بین وقوع و کشف جرایم است تا مدت زمان خدمات‌رسانی به مردم به کوتاه‌ترین زمان ممکن برسد.

سردار خرم‌نیا خاطر نشان کرد: امروز انتظامی استان از نقطه صفر مرزی تا شهرها و روستاهای بزرگ و کوچک متولی تامین نظم و امنیت است و در این مسیر شهدای بسیاری را تقدیم کرده و تمام قد در دفاع از ارزش‌های نظام مقدس و انقلاب اسلامی ایستاده است.

 

انتهای پیام
captcha