دست آمریکا باید از منطقه قطع شود
کد خبر: 4005149
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

دست آمریکا باید از منطقه قطع شود

امام جمعه کرج با تاکید براینکه باید دست جنایتکار آمریکا و ایادی پلیدش به صورت کامل از منطقه قطع شود، گفت: آمریکا به دنبال ایجاد اختلاف قومی، قبلیه‌ای و فرقه‌ای در افغانستان است.

دست آمریکا باید از منطقه قطع شود

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، 23 مهرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج ضمن تشکر و قددرانی از برگزاری رزمایش تخصصی دلاورمردان قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا به نام مدافعان ولایت ۱۴۰۰ اظهار کرد: این رزمایش با قدرت و صلابت انجام و موجب دلگرمی مردم شد و از سوی دیگر به دشمنان پیام قاطع داد که نیروهای مسلح نظام اسلامی با حول و قوه الهی و تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب برای تامین منافع و دفاع از تمامیت ارضی کشور از آمادگی لازم برخودار هستند.

وی افزود: در چند روز گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ایران در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای و نقض تعهداتش اتهام زد و از سوی دیگر رئیس ارتش آنها نیز تهدید کرد که طرح‌های عملیاتی علیه برنامه هسته‌ای ایران در حال گسترش است.

حسینی همدانی ادامه داد: کشورهای بیگانه و مستکبران عالم و به خصوص غده سرطانی منطقه که به صورت دائم تهدید می‌کنند بدانند که اگر دچار اشتباه محاسباتی شده و حرکت غلطی از آنان سر بزند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و برق آسا مدت اعلام شده برای نابودی آنان را جلو خواهند انداخت.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل افغانستان و جنایت‌های عوامل استکبار در این کشور اشاره کرد و گفت: در ابتدا اینگونه فکر می‌شود که آمریکا افغانستان را ترک کرده، البته با افتضاح و شکست این کشور را ترک و حضور فیزیکی خود را در آنجا به پایان رساند و نمی‌توانست بیشتر از این نیز در این کشور بماند.

وی ادامه داد: اما فکر و اندیشه پلید خود را با استفاده از دیگر کشورها و افراد و گروه‌های پرورش‌یافته در این کشور باقی گذاشته که یکی از مهم‌ترین افکار آمریکا در این منطقه که توسط ایادی‌اش انجام می‌شود ایجاد اختلافات قومی، فرقه‌ای و مذهبی است.

امام جمعه کرج گفت: تصور کنید که اقوام مختلف افغانستان با یکدیگر دچار اختلاف شوند و به جان هم بیافتند که در این صورت کمترین اتفاق ناشی از این اختلافات ناامن شدن منطقه و سواستفاده گروه‌های مزدور است که بیشترین نفع را از این نابسامانی و ناامنی آمریکا می‌برد، به همین دلیل باید دست جنایتکار آمریکا و ایادی پلیدش به صورت کامل از منطقه قطع شود.

این مسئول توضیح داد: از سوی دیگر حاکمان افغانستان باید مسئولیت‌پذیر بوده و در تامین امنیت تمام شهروندان که از مهم‌ترین ارکان حکمرانی است کوتاهی نکنند، باید دست مسببان را قطع و مباشران را به سزای اعمال‌شان رساند.

حسینی همدانی تاکید کرد: ما نمازگزاران جمعه ضمن همدردی با خانواده شهدای نمازجمعه خان‌آباد افغانستان، از مجامع بین‌المللی درخواست می‌کنیم در خصوص این جنایت و جنایت‌های مشابه که علیه مسلمانان و شیعیان در دیگر نقاط جهان صورت می‌گیرد سکوت نکنند و علاوه بر محکومیت برای تنبیه و بازدارندگی قاطعانه حرکت نمایند.

 

انتهای پیام
captcha