ابتلای ۱۸۸ هزار لرستانی به کرونا/ احتمال شیوع «لامبدا» در آبان
کد خبر: 4006332
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد:

ابتلای ۱۸۸ هزار لرستانی به کرونا/ احتمال شیوع «لامبدا» در آبان

دبیر ستاد مبارزه کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه 285 بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه‌روز گذشته در این استان شناسایی شد و مجموع مبتلایان نیز به ۱۸۸ هزار و ۸۳۰ نفر رسیده است، گفت: سه بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه‌روز گذشته در این استان جان باختند و تعداد قربانیان این ویروس به دو هزار و ۵۶۱ نفر رسید.

ابتلای ۱۸۸ هزار لرستانی به کرونا / احتمال شیوع «لامبدا» در آبانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مریم کوشکی، دبیر ستاد مبارزه با کرونای دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز، ۲۷ مهرماه در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان، گفت: ۲۸۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه‌روز گذشته در این استان شناسایی شد و مجموع مبتلایان نیز به ۱۸۸ هزار و ۸۳۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۸۸ مبتلا یا بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان بستری و در حال درمان هستند و افزایش موارد بستری، بیانگر احتمال شروع موج ششم شیوع کرونا است، ادامه داد: انجام واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از تجمعات همچنان ضروری است.

پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های لرستان رو به افزایش است

همچنین، صالح آزادبخت، معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز، در یک گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه روند کاهشی ابتلا به کرونا و بستری در استان کند و متوقف شده است، گفت: تعداد پذیرش بیماران کووید ۱۹ نسبت به ترخیص بیشتر شده است که با تداوم این روند موج ششم کرونا در لرستان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه با شرایط موجود در صورت بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی امکان بروز موج ششم در آبان‌ماه دور از انتظار نیست و چنانچه این پیش‌بینی محقق شود خطرناک خواهد بود، افزود: احتمال شیوع ویروس «لامبدا» در این شرایط وجود دارد که برای افراد مبتلا و حتی کسانی که قبلاً به این بیماری مبتلا شده‌اند مشکل‌ساز می‌شود.

یادآور می‏‌شود، هم‌اکنون وضعیت کرونایی شهرستان‌‌های ازنا، دورود، چگنی، سلسله، دلفان، کوهدشت، الیگودرز و رومشکان زرد و خرم‌آباد، پلدختر و بروجرد همچنان نارنجی است.

انتهای پیام
captcha