نهادینه‌‌ کردن فرهنگ وحدت در جامعه امری ضروری است
کد خبر: 4007768
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸

نهادینه‌‌ کردن فرهنگ وحدت در جامعه امری ضروری است

رئیس مرکز اسلامی شمال کشور با بیان اینکه باید فرهنگ وحدت در میان امت اسلامی نهادینه شود، تصریح کرد: ضرورت دارد در کنار برگزاری مراسم و همایش‌ها برای تحقق وحدت گفت‌وگو‌های علمی را مد نظر داشته و بتوانیم تحرکات دشمن را برای عموم جامعه تشریح کنیم و معرفت مسلمانان را در این قضایا بالا ببریم.

ارسالی دوشنبه//نهادینه‌کردن فرهنگ وحدت در جامعه امری ضروری استحجت‌الاسلام نورعلی دیلم، رئیس مرکز اسلامی شمال کشور در گفت‌و‌گو با ایکنا از گلستان بیان‌ کرد: ولادت با سعادت پیامبر(ص) آغاز فصل جدیدی برای بشریت و سرآغازی برای رها شدن از چنگال جهالت و نادانی است.

وی با اشاره به ویژگی‌های ممتاز نبی مکرم اسلام(ص) گفت: پیامبر(ص) شخصیت ممتازی است که قبل از رسیدن به رسالت به امانت، اصالت، صداقت، شرافت، عبادت، زهد و عقلانیت، فضیلت، قناعت، سخاوت، تواضع، صبوری، نرم‌خویی، سازگاری و غیرت ورزی شهرت داشت.

رئیس مرکز اسلامی شمال کشور تنها راه نجات بشریت را اطاعت از پیامبر(ص) و برگشت به سیره آن حضرت دانست و افزود: اگر رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تمدن نوین اسلامی را مطرح می‌کنند برای این است که همه کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان و شیعه و سنی در کنار هم باشند و زمینه‌های رسیدن به تمدن نوین اسلامی را فراهم کنند.

دیلم وحدت اسلامی را اولویت دیگر ائمه اطهار(ع) بیان کرد و گفت: پیامبر‌(ص) بنیانگذار وحدت با مطرح کردن آموزه‌های دینی برگرفته از قرآن‌ تلاش کرد که مسلمین به توحید و یگانگی خداوند اعتقاد داشته باشند.

رئیس مرکز اسلامی شمال کشور بیان کرد: خداوند در قرآن مسلمان را امت واحده معرفی می‌کند و رمز موفقیت و پیروزی در اتحاد و برادری میان مسلمانان می‌داند و از طرفی یهود را به‌عنوان دشمن مسلمانان معرفی می‌کند قرآن توصیه می‌کند که به جان هم نیفتید و اختلاف نکنید که اگر چنین شود در برابر دشمن سست و ناامید می‌شوید.

دیلم با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دشمن ایجاد تشدد و برجسته کردن موضوعات عقیدتی است که بین اقوام و مذاهب اختلاف بیندازد‌ تا به اهدافشان که همان تجزیه‌ طلبی است برسند، افزود: وحدت و تقریب زمینه ساز رشد امت تا رسیدن به امت واحده است و پیامبر(ص) برای نهادینه کردن فرهنگ دفاع از مسلمانان مبعوث شد و شخصیتی بود که اصالت اسلام را بر مبنای صلح و دوستی در کل عالم مشخص کرد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان یکی از روش‌های زمینه‌سازی فکری و عقیدتی و اجتماعی را مراجعه به منابع اصیل اسلامی دانست و گفت: دشمن‌شناسی، گفت‌وگو و جدال احسن، اجتناب از برانگیختن احساسات طرف مقابل و دوری از توهین و اختلاف دستور قرآن است و رهبر معظم انقلاب نیز توهین به مقدسات را حرام شرعی بیان کرده‌اند.

دیلم با بیان اینکه باید فرهنگ وحدت در میان امت اسلامی نهادینه شود، تصریح کرد: باید درکنار برگزاری مراسم و همایش‌ها، گفت‌‌و‌گو‌های علمی برای تحقق وحدت در نظر داشته و بتوانیم تحرکات دشمن را برای عموم جامعه تشریح کنیم و معرفت مسلمانان را در این قضایا بالا ببریم.

انتهای پیام
captcha