اخلاق اسلامی محور کار مسئولان باشد
کد خبر: 4008756
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۱
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

اخلاق اسلامی محور کار مسئولان باشد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در هر مسئولیتی باید عدالت مدنظر قرار گیرد، گفت: اخلاق اسلامی محور کار در هر رده و مسئولیتی باید باشد.

اخلاق اسلامی محور کار مسئولیتی باشد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، شامگاه ششم آبان‌ماه، در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه عاشورا اظهار کرد: صبر و استقامت در برابر مشکلات، ناهنجاری‌ها و ناملایمات نیز برطرف کننده مشکلات است.

وی با اشاره به دیگر صفات لازم برای مسئولان گفت: مردمی بودن، انقلابی بودن و جهادی عمل کردن از ملزومات تلاش برای مردم در مسئولیت‌های مختلف است.

آل‌هاشم، با بیان اینکه در هر مسئولیتی باید عدالت مدنظر قرار گیرد، گفت: اخلاق اسلامی محور کار در هر رده و مسئولیتی باید باشد.

امام جمعه تبریز، اظهار کرد: در این مدت که سردار خرّم مسئولیت سپاه عاشورا را برعهده داشت، با تمامی مشکلات و چالش های استان آشنا است و هرجا که سختی بود، سردار خرّم به همراه نیروهای سپاه در آنجا حاضر بود به‌طوریکه در جریان سیل گلستان، اولین اکیپ از سپاه عاشورا در محل حاضر شد و در جریان زلزله‌ میانه و سراب نیز گروه‌های جهادی و بسیج سپاه عاشورا و سایر نیروهای مسلح حاضر بودند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح شهید سلیمانی و در جریان واکسیناسیون کرونا نیز سپاه، بسیج و نیروهای مسلح در کنار دانشگاه علوم پزشکی بودند و در بحث توزیع بسته‌های معیشتی نیز سردار خرّم با همکاری فرماندهان نواحی بسیج خوش درخشیدند.

آل هاشم، ادامه داد: نیروهای تحت امر سردار خرّم در مناطق مرزی شمالغرب مشغول حراست از مرزهای میهن اسلامی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه سپاه عاشورا در اذهان مردم آذربایجان نام مقدسی است، خاطرنشان کرد: سردار خرّم در جریان اغتشاشات سال ۹۸ به همراه استاندار وقت (به‌عنوان رئیس شورای تامین استان)، فرمانده نیروی انتظامی و مدیرکل اطلاعات استان نقشی فراموش نشدنی ایفا کرد و در کل سپاه هرگز خدمات سردار خرّم را فراموش نخواهد کرد.

وی با قدردانی از فرمانده کل سپاه پاسداران به دلیل انتصاب سردار عباسقلیزاده به‌عنوان فرمانده سپاه عاشورا، گفت: نام «حاج اصغر» چهره‌ ای محبوب در سپاه عاشورا است و سردار عباسقلیزاده در دل پرسنل سپاه استان جای دارد و امیدواریم در روز تحویل این مسئولیت، ۱۰ ها فرمانده لشکر و سپاه را تربیت و تحویل استان دهد.

وی در تشریح انتظارات خود از فرمانده جدید سپاه عاشورا تاکید کرد: ارتباط با علما، توجه ویژه به بسیج طلاب، دانش‌آموزی و دانشجویی مخصوصا در ایامی که روز ۱۳ آبان در پیش است، ما به دانش‌آموزان و دانشجویان نیاز داریم و امیدواریم سپاه استان در تربیت جوانان مد نظر رهبر انقلاب موفقت بیشتری کسب کند چراکه سپاه تنها یک یگان نظامی نیست بلکه توجه به معنویت و به‌ویژه اخلاق کارکنان در اولویت باشد.

آل‌هاشم، گفت: نباید فعالیت‌های انجام شده در سپاه تنها به‌عنوان کارهای روتین انجام شود بلکه تمامی کارها باید اثرگذار باشد و امیدواریم فرمانده جدید سپاه عاشورا بتواند در این مسئولیت سنگین مخصوصاً در تحقق بخشیدن به فرامین رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب موفق باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به وحدت و همدلی مسئولین استانی، اظهار کرد: امیدواریم با این وحدت و همدلی بین مسئولین استانی و با حضور سردار خرّم در راس مسئولیت اجرایی استان و هماهنگی نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی شاهد موفقیت در حل مشکلات مردم باشی و آقای خرّم مشکلات معیشتی و اقتصادی استان را می‌داند و مطمئن هستیم در بحث مبارزه با فساد اجازه نمی‌دهند عده ای در ادارات و نهادها خللی ایجاد کنند.

وی گفت: همه‌ شما را به تعصب نسبت به همدیگر توصیه می‌کنم و می‌خواهم همواره پیگیر حال یکدیگر باشید، اینطور نباشد که به فردی که اعضای بدن خود را در راه اسلام و میهن فدا کرده، توجهی نشود؛ مگر ممکن است چنین فردی با نظام فاصله بگیرد؟! این شما هستید که باید جویای حال این افراد باشید.

در این آئین ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های سردار عابدین خرم، فرمانده سابق سپاه عاشورا که با حکم رئیس جمهور به عنوان استاندار آذربایجان شرقی منصوب شده است، سردار سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلی‌زاده به عنوان فرمانده جدید سپاه عاشورا معرفی شد.

انتهای پیام
captcha